جمال حسن بارانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برنامه عملیاتی میان مدت 1397 تا 1400 شهرداری مشهد به عنوان چهارمین برنامه عملیاتی تدوین شده در راستای چشم انداز 1404 شهر مشهد در دستور کار معاونت برنامه ریزی قرار گرفت و آذر ماه پارسال در صحن علنی شورای شهر مشهد به تصویب رسید.
وی اظهار داشت: براساس ماده 21 این سند، شهرداری مشهد مکلف است به منظور رونق اقتصاد شهر در محدوده وظایف خود زمینه های ارتقای امنیت سرمایه گذاری را از طریق جلب مشارکت شهروندان در توسعه اقتصاد شهر و توانمندسازی آنها برای ایجاد نهادهای سرمایه گذار شهری، با توجه به سیاست طرح جامع شهری فراهم کند.
وی گفت: شهرداری تلاش می کند با حرکت در مسیر برنامه عملیاتی و پایش آن، مضامین راهبردی شامل شهر دارای حمل و نقل عمومی در دسترس و متصل، شهر پاک و حافظ منابع زیست محیطی، شهر امید با قابلیت زندگی مطلوب، شهر معتدل و ایمن، شهر هوشمند و شهروند محور و شهر رقابت پذیر با درآمد پایدار برای شهروندان و شهرداری را محقق سازد.
برنامه عملیاتی میان مدت 1397 تا 1400 حاوی 6 مضمون اصلی، 31 هدف کلان، 41 راهبرد و 6 حوزه ماموریتی می باشد و 133 پروژه و 214 خدمت برای آن تعریف شده است.
این برنامه با نگاه به دو سند مهم چشم انداز توسعه در افق 1404 و طرح جامع شهر مشهد تدوین شده است.
7505/ 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.