به گزارش ایرنا، علیرضا رزم حسینی شنبه شب در نشست شورای اداری خراسان رضوی افزود: طی 40 روز گذشته 600 میلیون مترمکعب به آب سد دوستی بین این استان و جمهوری ترکمنستان افزوده شد.
وی اظهار داشت: طبق پیش بینی های انجام شده مبنی بر بحرانی شدن وضعیت آب در شهر مشهد، 6 هزار میلیارد ریال برای عبور از این بحران درخواست شده بود اما بارندگی های اخیر مشکلات کمبود آب را تا حدی کاهش داد.
وی گفت: 25 روز آماده باش مسئولان این استان در برابر بارندگی ها باعث شد خسارت در شهرستان های مختلف استان به حداقل برسد با این حال شهرستان های کلات، سرخس و بجستان از سیل خسارت دیدند که عملیات بازسازی مناطق سیلزده آنها تا 10 روز آینده آغاز می شود.
استاندار خراسان رضوی با اشاره به استقرار ستاد بازسازی مناطق سیلزده این استان در شهرستان آق قلای استان گلستان افزود: بازسازی خانه ها و ابنیه خسارت دیده با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و از محل تسهیلات و اعتبارات دولت در آن شهرستان انجام می شود.
وی با تاکید بر جلوگیری از ساخت و ساز در بستر رودخانه ها اظهار داشت: در صورتی که تخریب ساخت و سازها در بستر رودخانه امکان پذیر باشد، این کار انجام می شود و مکان دیگری برای سکونت موقت کسانی که خانه هایشان تخریب شده است در نظر گرفته می شود.
وی گفت: پاکسازی 200 هزار مترمربع از مسیل ها در خراسان رضوی انجام گرفته و این فرآیند همچنان ادامه دارد.
رزم حسینی افزود: دستگاه های اجرایی استان موظف هستند نسبت به رفع موانع تولید با استفاده از همه ظرفیت های قانونی خود اقدام کنند و در کمیته رفع موانع تولید هم برای تحقق سیاست های مدنظر رهبر معظم انقلاب در حد توان تلاش نمایند.
وی اظهار داشت: به منظور توسعه متوازن در خراسان رضوی، اجرای طرح مثلث توسعه اقتصادی در استان آغاز شده و تاکنون با 58 شرکت توسعه گرا به عنوان معین اقتصادی در 27 شهرستان تفاهم نامه امضا شده و در همه این تفاهم نامه ها 18 نماینده استان در مجلس شورای اسلامی، نمایندگان قوه قضائیه، ائمه جمعه و فرمانداران اعلام همراهی و همکاری کرده اند.
وی همچنین افزایش ملاقات های عمومی مدیران کل و مسئولان دستگاه های اجرایی با مردم، تشدید نظارت ها برای جلوگیری از زمین خواری را مورد تاکید قرار داد.
رزم حسینی نقش زنان را در تربیت نسل آینده بی بدیل دانست و گفت: نرخ مشارکت اقتصادی زنان در دولت تدبیر و امید به بالاترین نرخ خود طی 40 سال گذشته و به عدد 13.2 درصد رسیده است.
وی با تاکید بر پرورش زنان کارآفرین و افزایش درآمدزایی مشروع آنان افزود: شبکه های اجتماعی برای زنان تحصیلکرده بهترین فرصت اشتغال و درآمدزایی است.

* قطع اتکا به نفت با صرفه جویی مجاهدانه مدیران محقق می شود
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: رسیدن به آرزو و آرمان 40 ساله انقلاب اسلامی مبنی بر حذف اتکای دولت به درآمدهای نفتی با صرفه جویی مجاهدانه مدیران در اعتبارات و بودجه سالانه محقق می شود.
آیت الله سید احمد علم الهدی افزود: تحریم های آمریکا گرچه وضعیت فوق العاده ای را برای کشور بوجود آورده اما این وضعیت نه آنطور که آمریکا تصور می کند قابل ادامه است و نه زندگی مردم ایران را فلج خواهد کرد زیرا مردم ایران در گذشته ثابت کرده اند که در بدترین شرایط و بدون اتکا به درآمدهای نفتی نیز می توانند خود را مدیریت نمایند.
وی اظهار داشت: در سال 1396 درآمد ایران از محل فروش نفت 60 میلیارد دلار و اتکای بودجه دولت به این درآمدها 30 درصد بود، در سال 97 درآمد ایران از فروش نفت به 17 میلیارد دلار رسید و اتکای بودجه دولت نیز به این درآمدها 11 درصد شد.
وی گفت: بزرگترین تمرین کشور برای کاهش اتکای اقتصاد به درآمدهای نفت در سال 1397 رقم خورد و این مهم با تلاش و مدیریت مجاهدانه مدیران صورت گرفت.
امام جمعه مشهد افزود: در صورتی که صرفه جویی در هزینه اعتبارات دولت را مدنظر قرار دهیم، اتکای بودجه به درآمدهای حاصل از فروش نفت به چهار درصد خواهد رسید و آرزوی دیرینه انقلاب اسلامی مبنی بر اتکای 96 درصد از درآمد دولت به درآمدهای غیرنفتی محقق خواهد شد.
وی اظهار داشت: امسال قبل از آنکه به حرکتهای جهادی نیاز داشته باشیم، به مدیریت جهادی نیازمند هستیم لذا گام نخست در مدیریت جهادی باید صرفه جویی در بودجه، افزایش راندمان کاری در تشکیلات اداری با استفاده کمتر از اعتبارات مصوب هر دستگاه اجرایی باشد.
وی با قدردانی از حرکت مثبت، موثر و عملگرایانه استاندار خراسان رضوی گفت: طرح مثلث توسعه اقتصادی وی در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی، برنامه ریزی و دورنمای این طرح مردم استان را نسبت به بهبود وضعیت اقتصادی و معیشت مردم بویژه در حاشیه شهر مشهد و روستاها امیدوار کرده است.
آیت الله علم الهدی افزود: گرچه خراسان رضوی در بین استان های دیگر از نظر سطح درآمدی و وضعیت مالی رتبه اول یا دوم را دارد اما وضعیت معیشتی مردم در برخی مناطق این استان چندان مناسب نیست.
وی با بیان اینکه شرایط کشور در سال جاری وضعیت خاص و ویژه ای است اظهار داشت: سیل اخیر خسارت سنگین به اقتصاد کشور زد، خسارت هایی که جبران آن هزینه بسیار می طلبد.
وی گفت: اقتضای شرایط فعلی آن است که فعالیت های مجاهدانه مردم در دفاع مقدس دوباره تکرار شود و مدیران، مجاهدانه مدیریت و عمل کنند.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی نیز در این نشست با اشاره به جمعیت یک میلیون و 200 هزار نفری کارگران استان گفت: مهمترین خواسته آنان ایجاد امنیت شغلی و ارتقای سطح معیشتی است.
محمد سنجری افزود: امسال این استان برخلاف سال گذشته که 110 هزار فرصت شغلی ایجاد کرد، متعهد به ایجاد 76 هزار فرصت شغلی است که تحقق آن نیازمند همراهی همه دستگاه های اجرایی است.
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز گفت: بیش از 84 هزار نفر خدمت رسانی فرهنگی به یک میلیون و 230 هزار دانش آموز در 10 هزار فضای آموزشی استان را برعهده دارند.
قاسمعلی خدابنده افزود: شرایط فعلی برای فرهنگیان مطلوب نیست و امیدواریم با همکاری بین دولت و مجلس شاهد ارتقای سطح معیشتی و عزتمندی فرهنگیان باشیم.
وی اظهار داشت: مسیر توسعه پایدار همه جوامع از آموزش و پرورش می گذرد، هر چه به آموزش و پرورش توجه کنیم، جامعه رشد بیشتری پیدا می کند لذا لازم است دستگاه های اجرایی به کمک نهاد آموزش و پرورش بیایند.
7489 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.