محمد محسن مصحفی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نصب و اکران 100 هزار متر ریسه رنگی در سطح شهر، سه هزار و 200 عدد پرده آویز ستونی با رنگهای سبز ، زرد ، آبی و قرمز و نصب 100 رشته نوری به متراژ 2500 متر در سطح شهر از جمله اقدامات شاخص در شهر مشهد به ‌منظور زیباسازی و برگزاری جشن ایام ولادت حضرت مهدی(عج) است.
وی نصب 200 عدد سه پایه مهتابی در میادین اصلی شهر و هزار و 200 عدد پرده بیرقی در آیلندهای میانی خیابانهای منتهی به حرم مطهر رضوی را از دیگر اقدامات شهرداری مشهد به مناسبت فرارسیدن نیمه شعبان دانست.
معاون اجتماعی سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: هزار عدد پرچم بیرقی نیز برای نصب بر سر در مغازه ها بین کسبه توزیع شده و 12 سازه پارچه ای هم به شکل شمسه نیز در معابر اصلی شهر به نمایش در آمده است.
مصحفی افزود: همه تلاش این معاونت ارائه سیما و منظری سرشار از سرور و معنویت در آستانه نیمه شعبان در پایتخت معنوی کشور است.
نیمه شعبان یا همان روز ۱۵ شعبان سالروز تولد حضرت مهدی(عج)، امام دوازدهم شیعیان است که در غیبت از انظار مردم به سر می‌برند. در برخی روایات، شب نیمه شعبان پس از شب قدر برترین شبها دانسته شده است و گروهی از شیعیان در این شب به شب زنده‌داری و اعمال مذهبی مشغول می‎شوند و برخی از اهل سنت و طریقتهای تصوف نیز به فضیلت این شب معتقدند.
روز نیمه شعبان در تقویم رسمی ایران تعطیل رسمی است و روز جهانی مستضعفان و روز سربازان گمنام امام زمان (عج) نام گرفته است.
1922/7505
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.