به گزارش ایرنا، این افراد با حمل پلاکاردهایی که روی آن نوشته شده بود، 'امروز تولید هر کیلو گرم تخم مرغ 2 هزار تومان برای مرغدار زیان دارد، این رونق تولید نیست' و 'کمک های قطره چکانی پشتیبانی امور دام پاسخگوی نیاز صنعت مرغداری استان نیست' برای رفع مشکلات خود از استاندار خراسان رضوی کمک خواستند.
یکی از افراد یاد شده به خبرنگار ایرنا گفت: محصول مرغداران توسط توزیع کنندگان و بنکداران کیلویی پنج هزار تومان خریداری می شود که نرخ موجود برای این صنعت به هیچ وجه صرفه اقتصادی ندارد.
مهدی موسوی افزود: با این حال از سال گذشته صادرات تخم مرغ به بازارهای هدف از جمله افغانستان ممنوع شده که موجب بروز مشکلات بسیار برای این صنعت شده است.
وی اظهار داشت: این در حالی است که طی سال های قبل تولید کنندگان تخم مرغ در این استان حدود 15 هزار تن صادرات به کشورهای همسایه داشته اند.
وی گفت: هم اکنون به خاطر مشکلات گریبانگیر صنعت تولید تخم مرغ همزمان با افزایش قیمت مرغ گوشتی، تولیدکنندگان مرغهای تخم گذار را به کشتارگاه می برند که این وضع صنعت مرغ تخم گذار را نابود کرده و قیمت تخم مرغ را افزایش خواهد داد.
این افراد همچنین طی نامه ای به استاندار خراسان رضوی خواستار تامین نهاده های دامی مورد نیاز خود شده و نوشته اند: با وجود پرداخت پول نهاده ها به شرکت 'آوا تجارت'، سه ماه است هیچ باری بویژه سویا برای مرغداران بارگیری نشده است.
خراسان رضوی دارای 270 واحد مرغ تخم گذار با ظرفیت 9 میلیون قطعه در هر دوره است.
مصرف تخم مرغ در این استان 65 هزار تن در سال است و پیش از این تا 30 هزار تن مازاد تولید آن به کشورهای دیگر صادر می شد.
3221 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.