مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بردسکن از برگزاری «جشن نوروزگاهی در 9 نقطه شهرستان بردسکن خبرداد.

احمد صابری زارع در گفتگو با خبرنگار ایلنا در بردسکن گفت: در این شهرستان با همکاری کمیته شهرداری ها و دهیاری ها به مدت ۳ روز جشن نوروزگاهی در میادین و خیابانهای شهر با اجرای کاروان استقبال از نوروز همراه با ساز و دهل، دف و نی و رقص محلی، اسب و کالسکه در شهر بردسکن مورد توجه شهروندان و مسافران عبوری قرار گرفت.

وی ادامه داد: گروه هنرمندان نی نوای بردسکن با همکاری شهرداری به مدت ۳ روز در پارک های شهر و در مسیر عبور مسافران نوروزی  با نی و دف و نواهای سننتی و محلی اجرای هنری داشتند که مورد توجه عموم قرار گرفت.

صابری زارع  افزود: جشن نوروزگاهی روستای کبودان به احترام شهید عزیز نیروی انتظامی ستوان صفایی که در اولین روز از عید نوروز به شهادت رسید برگزار نشد و قرار شد در روزهای باقی مانده از نوروز برگزار شود.

وی اظهار داشت:جشن نوروزگاهی در محوطه برج تاریخی کشمر نیز در روز طبیعت برگزار می شود و این جشن نیز در روستای فیروزآباد از توابع بخش شهرآباد نیز امروز یازدهم فروردین ماه برگزار شد.

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بردسکن همچنین از برگزاری جشن نوروز گاهی در روز 13 فروردین ماه در باغات منطقه کدوغن خبرداد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.