حمزه سپهریان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا مساحت کل این مجتمعها را 180 هزار مترمربع ذکر و بیان کرد:مجتمع فرهنگی خدماتی بین راهی امام رضا(ع) بطور میانگین در طول سال پذیرای 14 میلیون مسافر هستند که بیشتریت تعداد آنها مربوط به ایام نوروز است.
وی ادامه داد: همچنین با توجه به حجم فزاینده سفرها در تعطیلات نوروز 98 و به منظور ارتقای کیفیت خدمات فرهنگی و رفاهی به زائران امام رضا(ع) برنامه‌ های متنوعی در مجتمعهای فرهنگی رفاهی به صورت شبانه ‌روزی به اجرا در آمده است.
مدیرعامل موسسه موقوفه خدمات زائر رضوی 'شناسایی مسیرهای دارای بیشترین تقاضای سفر و برنامه ‌ریزی برای تامین خدمات مورد نیاز، پیگیری و نظارت مستمر بر نظافت و پاکیزگی اماکن و هماهنگی با نیروی انتظامی، هلال احمر، اورژانس و استقرار پایگاههای مورد نیاز در مجتمعهای بین راهی' را از جمله اقدامات این موسسه برای نوروز 98 برشمرد.
وی گفت: 10 پایگاه در حال ارائه خدمات متنوع فرهنگی و ایستگاههای صلواتی در مجتمعهای میان راهی هستند که اقامه نماز جماعت، توزیع چای صلواتی، پاسخگویی به سئوالات شرعی، نقاشی و رنگ‌ آمیزی ویژه کودکان از جمله برنامه ‌های در حال اجرا در این پایگاه‌ها است.
سپهریان افزود: ایستگا‌ههای پذیرایی صلواتی آستان قدس رضوی در مجتمعهای میان راهی حضرت امام رضا(ع) در رباط سفید و چناران برپا شده اند و خدام رضوی از زائران نوروزی با توزیع وعده‌ های غذایی متبرک در ایام تعطیلات نوروز پذیرایی می ‌کنند.
وی ادامه داد: مجتمعهای میان راهی امام رضا(ع) دارای نمازخانه‌های مستقل ویژه برادران و خواهران، کفشداری، وضوخانه، سرویس‌ های بهداشتی، سکوهای استراحت موقت و صرف غذا، فضای سبز با انواع گل‌های زینتی و درختان سرسبز، پارک بازی ویژه کودکان، پارکینگ وسایل نقلیه و مراکز تهیه مواد غذایی بهداشتی در طول شبانه ‌روز خدمات مطلوبی به زائران ارائه می ‌کنند.
او به برنامه ریزی برای افزایش تعداد مجتمعهای بین راهی امام رضا(ع) در سراسر کشور به 100 واحد نیز اشاره و بیان کرد: سال آینده ساخت پنج مجتمع بین راهی امام رضا(ع) در راستای خدمت رسانی به زائران رضوی از مبدا تا مبدا ساخته می شود.
7489/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.