استانداری خراسان رضوی روز دوشنبه به نقل از وحید قبادی دانا در دیدار با استاندار خراسان رضوی در مشهد گزارش داد: امروز با تنگناهای مالی زیادی مواجهیم و تنها راه برای مدیریت این شرایط و ارائه خدمات به جمعیت تحت پوشش بهزیستی استفاده از خلاقیت، ظرفیت فناوری و جلب مشارکت مردمی است.
وی افزود: سیاست بهزیستی شفاف سازی، ارائه اطلاعات و آگاهی دادن به مردم نسبت به ظرفیتها و توانمندیهای این سازمان است تا زمینه جلب مشارکت و همراهی بیشتر آنان فراهم شود. جای کار بسیاری در بهزیستی وجود دارد و خیران می توانند کمک موثری به این حوزه داشته باشند.
استاندار خراسان رضوی نیز در این دیدار به توسعه ظرفیتهای استان در حوزه خیران اشاره و بیان کرد: خراسانیها مردمی خیر و نیک اندیش هستند لذا باید از این ظرفیت به درستی در حوزه آسیبهای اجتماعی و مناطقی چون سکونتگاههای غیررسمی استفاده کرد.
علیرضا رزم حسینی افزود: سازمان بهزیستی به تنهایی نمی تواند به این حجم مشکلات رسیدگی کند لذا ورود خیران به این حوزه نیاز است. سرعت رشد آسیبها بیش از توسعه و توان سازمان بهزیستی است و امروز باید نهادها و بخشهای مختلف جامعه به کمک این حوزه بیایند زیرا آسیبهای اجتماعی گسترده بود و تنوع بسیاری دارد.
وی به حاشیه نشینی در مشهد نیز اشاره و بیان کرد: باید نهادها و دستگاههای مختلف با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی بر نگاه به حاشیه این کلانشهر مذهبی در موضوع آسیبهای اجتماعی ورود کرده و طرحهای مناسب برای کاهش مشکلات، ارتقای سطح زندگی، بهبود وضعیت مردم و ارائه خدمات مناسب به آنان را در یک مشارکت و کار جمعی اجرایی کنند.
استاندار خراسان رضوی ادامه داد: اقتصاد مقاومتی نیز باید در جامعه با استفاده از طرحهای توانمندسازی محلی و به عرصه آمدن ظرفیت شرکتهای غیردولتی به عنوان پشتیبان نهادیه شود.
وی همچنین به وجود بزرگترین جمعیت معلولان کشور در خراسان رضوی اشاره و ابراز امیدواری کرد: بهزیستی در سال آینده آزمایشهای ژنتیکی را اجباری کرده و برنامه ریزی لازم برای اجرای این طرح صورت گیرد. استانداری نیز آمادگی همکاری برای اجرای آن و رفع موانع را دارد.
8005/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.