حامد قربانی عصر چهارشنبه در جریان بازدید از طرح راه آهن یونسی به گناباد طی گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح قطعه نخست خط راه آهن مشهد به زاهدان است که با طول 48 کیلومتر در حال اجراست و 35 میلیارد ریال اعتبار سال گذشته برای اجرای آن اختصاص یافت.
وی اظهار داشت: امسال نیز 37 میلیارد ریال برای اجرای این طرح ابلاغ شده که 17 میلیارد ریال آن تخصیص یافت و با پیگیریهای نماینده مردم گناباد و بجستان قرار است تا 50 میلیارد ریال افزایش یابد.
فرماندار گناباد گفت: اجرای طرحهای مهمی مانند خط ریلی یونسی به گناباد در شرایطی که برخی خدمات دولت را زیر سوال می برند و دولت تدبیر وامید را ناتوان از اجرای طرحهای زیربنایی می دانند، نشان داد که دولتمردان توانایی خوبی در اجرای طرحهای مهم دارند و با همه توان برای توسعه و عمران کشور و این منطقه تلاش می کنند.
قربانی گفت: اجرای طرحهای راه آهن نقش مهمی در توسعه و رونق اقتصادی مناطق مختلف و به خصوص گناباد دارد و با توجه به مقرون به صرفه بودن حمل کالا توسط ناوگان ریلی در شرایط افزایش قیمت موجب شکوفایی صنعت و معدن و اقتصاد منطقه می شود.
وی افزود: با توجه به موقعیت جغرافیایی و ظرفیتهای اقتصادی و فرهنگی و دانشگاهی گناباد اجرای خط آهن در کنار سایر طرحهای مهم مانند احداث فرودگاه بستر رونق و توسعه این منطقه را هموار می کند.
مدیر عامل شرکت کیهان راه شرق و پیمانکار طرح خط آهن یونسی به گناباد هم تحصیل حریم از اراضی بخش خصوصی را از مشکلات اجرای این طرح ذکر کرد و خواستار همراهی بیشتر مسئولان در کاهش این تنگنا شد.
جواد سلیمانی گفت: حدود 13 کیلومتر از طول مسیر این طرح زمینهای منابع طبیعی را تشکیل می داد که با پیگیری مسئولان ذیربط این عرصه ها آزاد شده و از کیلومتر 40 تا 48 بخشهایی از طول مسیر در زمینهای کشاورزی قرار دارد که باید آزاد سازی شود.
وی ادامه داد: طرح اتصال خط آهن مشهد به زاهدان از ایستگاه یونسی بجستان به طول 901 کیلومتر با پیش بینی 540 میلیارد ریال از آذر ماه سال گذشته آغاز شد که تا سال 1404 به بهره برداری می رسد و قطعه نخست از یونسی تا گناباد در صورت تامین به موقع اعتبار دو سال آینده پایان می یابد.
وی گفت: این خط ریلی در مجموع دارای 38 ایستگاه است که دو ایستگاه آن در طول قطعه نخست در یونسی و گناباد قرار دارد.
شهرستان گناباد در 287 کیلومتری جنوب مشهد واقع است.
2095/ 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.