مسعود مهدی زاده مقدم روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: فاز نخست بهسازی روکش آسفالت جاده 'حسن آباد' در فاصله سه راه شاندیز تا ورودی این شهرک به طول سه کیلومتر، نیازمند 40 میلیارد ریال است.
وی گفت: از سال 1394 تاکنون از سرفصل بودجه بخش صنعت و معدن خراسان رضوی پنج میلیارد ریال و از محل مشارکت واحدهای صنعتی مستقر در شهرک صنعتی توس پنج میلیارد ریال برای بهسازی این جاده اختصاص یافته است.
وی افزود: دستگاه مجری این پروژه که اداره کل راه و شهرسازی است تاکنون اعتبارات لازم را اختصاص نداده است.

* جذب 5700 میلیون یورو سرمایه گذاری خارجی در شهرکها
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان رضوی گفت: از ابتدای امسال تا پایان آذر ماه پنج میلیارد و 700 میلیون یورو سرمایه گذاری خارجی در قالب اجرای چهار طرح صنعتی در شهرک ها و نواحی صنعتی استان جذب شده است.
مهدی زاده مقدم افزود: از محل اجرای این طرحها برای 85 نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد شده و این تعداد طرح معادل 60 درصد از کل طرح های تولیدی بوده که توسط سرمایه گذاران خارجی تا پایان آذر ماه در خراسان رضوی به ثبت رسیده است.
وی به مشارکت بیش از 40 سرمایه گذار خارجی در شهرک‌ های صنعتی طوس، کاویان، کلات، ماشین ابزار و خیام اشاره کرد و اظهار داشت: این چند شهرک بیشترین میزان سرمایه گذاری خارجی در بین شهرک‌ های صنعتی استان خراسان رضوی را به خود اختصاص داده است.
مهدی زاده مقدم گفت: سرمایه گذارانی از کشور‌های افغانستان، چین، ایتالیا، پاکستان، کره جنوبی، انگلستان و هلند در طرح ‌های تولیدی شهرک‌ های صنعتی مشارکت کردند.
وی بیشترین میزان سرمایه گذاری خارجی در شهرک ‌های صنعتی استان را متعلق به سرمایه گذاران افغانستان و چین دانست و افزود: سرمایه گذاران این کشورها در 30 طرح تولیدی در شهرک‌ های صنعتی استان مشارکت داشته اند.
وی اظهار داشت: دو هزار و 569 واحد تولیدی معادل 45 درصد از کل واحدهای تولیدی استان در 38 شهرک و ناحیه صنعتی مستقر هستند.
مهدی زاده مقدم گفت: شهرک‌ ها و نواحی صنعتی خراسان رضوی 24 درصد از سرمایه گذاری بخش صنعت استان و 39 درصد از اشتغال این بخش را به خود اختصاص داده اند.
7489 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.