به گزارش روز چهارشنبه استانداری خراسان رضوی، علیرضا رشیدیان در بازدید از ایستگاه های جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا (ع) افزود: این خدمات شامل اسکان، بهداشت، حمل و نقل و نظایر آنها توسط مردم و خیرین و نهادهای عمومی استان ارائه می شود و علاوه بر آن دستگاه های مختلف اجرایی نیز از امکانات خود در این راستا استفاده می کنند.
وی اظهار داشت: این خدمات در قالب طرح های مختلف توسط گروه های مردمی ارائه می شود که شامل دانش آموزانی است که در قالب طرح گام های عاشقی خدمت می کنند و خادمان رضوی که در طرح خادمیاران حضور فعال دارند و اقشار و گروه های مختلف مردم که در سامانه جهاد خدمت به تناسب توان و تخصص خود به این عرصه وارد شده اند.
وی گفت: مردم این استان در ایستگاه های بین راهی 9 محور تردد زائران با امکانات، ظرفیت و توان خود در حال خدمت رسانی به زائران رضوی هستند.
رشیدیان افزود: این خدمت و عشق به خدمت خالصانه به زائرین حضرت امام رضا (ع) شیعه و سنی ندارد بطوریکه در برخی روستاهای سنی نشین واقع در مسیر تردد زائران، روستائیان درهای منازلشان را به روی زائران پیاده حضرت امام رضا (ع) گشوده یا با ایجاد ایستگاه صلواتی از این زائران پذیرایی می کنند.
وی اظهار داشت: محبت اهل بیت (ع) نقطه مشترک بین همه مسلمانان در کنار توحید، کعبه، قرآن و سنت است.
وی گفت: هم اکنون علاوه بر مردم، دستگاه های خدمات رسان از قبیل هلال احمر، پلیس راه، اورژانس، شبکه بهداشت و درمان حضور گسترده دارند و با توجه به حجم گسترده زائرین حوزه مرتبط با حمل و نقل عمومی هم ظرفیت وسیعی را به کار گرفته است.
استاندار خراسان رضوی افزود: در سه روز آخر ماه صفر 626 پرواز به مشهد ساماندهی شده و روزانه 102 رام قطار ورودی و خروجی در این مسیر جابه جایی زائران را انجام می دهد، همچنین پنج هزار دستگاه اتوبوس برای خروج زائران در نظر گرفته شده که امید است به بهترین نحو وظیفه خود را انجام دهند.

* مردم با عشق به زائران پیاده حضرت امام رضا (ع) خدمت می کنند.
رشیدیان همچنین در بازدید از مدارس محل اسکان زائران پیاده در مشهد گفت: خادمان زائران روزهای پایانی صفر با عشق به حضرت امام رضا (ع) خدمت می کنند.
وی افزود: خدمت در آموزش و پرورش به عنوان کسانی که ادامه دهنده راه انبیا و پیرو رسالت آن بزرگواران هستند، توفیقی برای فرهنگیان است، از این رو فرهنگیان خراسان رضوی و مشهد مقدس از توفیق مضاعف برخوردارند و آن خدمت به زائران بارگاه منور رضوی است.
وی اظهار داشت: با ابتکار آموزش و پرورش، امسال علاوه بر خدمت در حوزه اسکان زائران، فرهنگیان، معلمان، دانش آموزان و اولیای آنها در سایر حوزه ها نیز به زائران خدمت می کنند.
رشیدیان به افزایش چشمگیر زائران در مشهد طی روزهای پایانی صفر اشاره کرد و گفت: اداره کل آموزش و پرورش استان هم برای خدمات رسانی بهتر به زائران تعداد مدارس خود برای اسکان آنان را افزایش داده است.
7489 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.