ابراهیم نصری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آموزش این افراد با ارسال دستورالعملهای ایمنی حرکت روان و ایمن در جاده ها برای فرمانداریهای صورت گرفته و همچنین بین مدیران و مسئولان کاروانهای زائران پیاده رضوی جلیقه شب رنگ مخصوص توزیع شده است.
وی همچنین گفت: دهه پایانی ماه صفر گذشته راهداری خراسان رضوی میزبان 401 هزار زائر پیاده بود و امسال نیز علاوه بر عملیات راهداری در تسطیح و بهسازی مسیر موکبهای مجاز با 957 راهدار، 35 راهدارخانه، مراکز خدماتی رفاهی بین راهی سطح خراسصان رضوی و 96 گشت شبانه روزی آماده خدمات رسانی به این عزیزان است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی افزود: طی هشت روز پایانی ماه صفر 280 هزار نفر نیز با خودروهای حمل و نقل عمومی وارد مشهد شدند.
وی ادامه داد: پیش بینی می شود پس از پایان مراسم عزاداری سالروز شهادت امام رضا(ع) با اضافه شدن زائران پیاده به متقاضیان بخش حمل و نقل عمومی افزون بر 800 هزار نفر از طریق 130 شرکت مسافربری و فعالیت هشت هزار و 500 راننده حرفه ای ناوگان جاده ای از مشهد جا به جا شوند. برای اجرای این مهم چهار هزارو 500 دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی آماده شده اند.
نصری گفت: پیش بینی می شود در این ایام روزانه 200 دستگاه اتوبوس از پایانه های مسافربری مشهد خارج شوند. در همین رابطه هماهنگی با استانهای معین خراسان رضوی شامل تهران، قم، گیلان، مازندران، گلستان، اصفهان، کرمان، فارس، خراسان شمالی و خراسان جنوبی برای اعزام ناوگان ثابت و کمکی و تأمین سوخت آنها انجام شده است.
وی همچنین از فعالیت 500 مرکز عرضه بلیت ناوگان حمل و نقل عمومی در مشهد خبر و ادامه داد: با توجه به پیش بینی مشکلات حوزه حمل و نقل مسافر در این ایام، از مردم تقاضا می شود به صورت اینترنتی و غیرحضوری از آژانسها، دفاتر اختصاصی، دفاتر پیشخوان، رزرواسیون 38086 و سامانه های www.safar724.com و www.payaneh.ir بلیت خود را تهیه کنند تا در پایانه ها با دلالان و شلوغی ایام پیک مسافر مواجه نشوند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: کارکنان ادارات راهداری به صورت شبانه روزی در پایانه های مسافربری سطح استان، پایانه امام رضا(ع) مشهد و همچنین سامانه های پیامکی 1000525 و تلفن گویای 141 آماده دریافت و پیگیری مشکلات، شکایات و پیشنهادات زائران هستند.
3221/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.