محمدعلی چمی گوی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال برنامه ‌های متنوعی برای دهه آخر صفر در نظر گرفته‌ شده که شامل اجرای تئاتر، پاتوق‌های فرهنگی، نمایشگاه و جشنواره عکس، جشنواره فیلمهای 100 ثانیه‌ ای، اکران فیلم و برگزاری سوگواره پرده‌ خوانی است.
وی ادامه داد: نمایش منتخبی از آثار جشنواره تئاتر رضوی در دوره پیشین که مرتبط با سیره امام رضا(ع) ویژه گروه سنی کودک و نوجوان است به صورت روزانه در مجتمع فرهنگی هنری امام خمینی(ره) منطقه خواجه ربیع مشهد آغاز شده است.
مدیرعامل موسسه آفرینشهای هنری آستان قدس رضوی گفت: اجرای دومین 'سوگواره پرده خوانی روایت عشق' با حضور پرده خوانان برتر کشور از جمله مرشد میرزاعلی و مرشد دریایی و پرده خوانی در مسیر زائران پیاده امام رضا(ع) و سطح شهر مشهد با موضوع داستان زندگی آن حضرت در سه روز پایانی ماه صفر از دیگر برنامه های هنری ویژه این ایام است.
وی اجرای نمایش خیابانی با عنوان 'پنجره' و محوریت شهدای مدافع حرم را از دیگر برنامه ها ذکر و بیان کرد: این نمایش خیابانی که با همکاری انجمن نمایش مشهد تهیه شده در مراکز فرهنگی این شهر در قالب پاتوق های فرهنگی برگزار می‌ شود.
چمی گو اضافه کرد: همزمان با دهه پایانی صفر پاتوقهای فرهنگی در سه ورودی شهر مشهد، فرودگاه، پایانه مسافری و ایستگاه قطار در قالب ایستگاههایی به منظور معرفی فرهنگ رضوی برپا می شوند و علاوه بر اجرای نمایش خیابانی اجرای سرود، اهدای بسته های فرهنگی، بدرقه زائران و سایر برنامه های فرهنگی صورت می گیرد.
وی ادامه داد: اجرای سرود توسط گروه 'آوای رضوان' در اطراف حرم مطهر رضوی، فضاسازی محیطی، اکران انیمیشن سینمایی 'در مسیر باران' در سینماهای مشهد، برگزاری نمایشگاه عکس از شش عکاس با موضوع زیارت و پیاده‌ روی دهه آخر صفر و همچنین برگزاری نمایشگاه آثار منتخب جشنواره عکس 'خانه دوست' از دیگر برنامه‌ های این موسسه همزمان با دهه پایانی صفر است.
مدیرعامل موسسه آفرینشهای هنری آستان قدس رضوی برگزاری جشنواره فیلم 100 ثانیه‌ ای 'پیاده تا بهشت' در دهه آخر صفر را از دیگر برنامه‌ های مهم این موسسه ذکر و بیان کرد: آثار این جشنواره که فیلمهای مستندی با موضوع پیاده ‌روی دهه آخر صفر است در طول این ایام تهیه و به موسسه آفرینشهای هنری ارسال می شود سپس این آثار بعد از ماه صفر به داوری و اکران عمومی گذاشته خواهند شد.
وی گفت: فیلم سینمایی و انیمیشنی 'در مسیر باران' نیز همزمان با ایام پایانی ماه صفر در سینماهای مشهد اکران می شود. این فیلم نخستین گام بلند موسسه آفرینشهای هنری آستان قدس رضوی در راستای تولید پویانمایی با مضامین دینی و روایتگر داستان ریان بن صلت از یاران امام رضا(ع) با بازی امین زندگانی است.
چمی گوی اضافه کرد: همزمان با ایام پایانی ماه صفر اجرای سرود 'آکاپلا'(شعر آیینی بدون بهره گیری از ساز) توسط گروه سرود این موسسه نیز در ورودی های شهر مشهد، اطراف حرم مطهر رضوی و بوستان های پرتردد ویژه زائران انجام می شود.
وی گفت: همچنین گروههای سرود موسسه آفرینشهای هنری آستان قدس رضوی در مرز مهران، مسیر نجف تا کربلا مستقر شده اند و به یمن ورود زائران اربعین حسینی به عراق برای زیارت حرم مطهر امام حسین(ع) اجرای موسیقی آیینی به سبک آکاپلا به زبانهای عربی و فارسی دارند.
7489/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.