حسین رضایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون با تامین بخشی از نیاز اسکان، ثبت نام 6 هزار زائر پیاده رضوی قطعی شده اما تقاضای ثبت نام برای اسکان همچنان رو به افزایش است.
وی اظهار داشت: محل اسکان برای زائران پیاده رضوی در مدارس، مساجد، موسسات خیریه و حسینیه ها در نظر گرفته می شود و با بازنگری در نحوه انتخاب مدارس براساس محل ورود کاروانها، در اختیار قراردادن نمازخانه های سازمان های دولتی، واگذاری سالن های ورزشی، اردوگاه ها و سوله های بحران شهرداری برای اسکان زائرین می توان این کمبود را جبران کرد.
وی گفت: یکی از سیاست های جمعیت خدمتگزار زائران پیاده امام رضا (ع)، واگذاری امور به مردم و آموزش آنان برای بهره وری از منابع در اختیار از قبیل خویشاوندان و محله است که این امر باعث تربیت بیش از 200 مدیر خودکفا شده است.
رضایی افزود: این مدیران پذیرایی از زائران را از بدو ورود تا خروج از مشهد برعهده دارند.
وی اظهار داشت: انتظار است محل های اسکان در اختیار سایر بخشها طی 2 روز تعطیل آخر صفر برای اسکان زائران پیاده واگذار شود.
وی از مسئولان استانی خواست نسبت به تامین سوخت، سرویس های بهداشتی سیار، تانکر آب، آرد و ایستگاه های صلواتی برای زائران اقدام کنند.
سخنگوی جمعیت خدمتگزار زائران پیاده امام رضا (ع) گفت: از مردم مشهد نیز درخواست می شود محل های مفروش و مسقف در اختیار خود با ظرفیت 50 نفر و آمادگی خود برای پخش نذورات و توزیع غذا در ایستگاه ها و محل های اسکان، تحویل دارو و خدمات درمانی، همکاری با ایستگاه های صلواتی، برپایی ایستگاه مردمی برای زائران پیاده دهه آخر صفر را به این جمعیت اعلام کنند.
7489 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.