حسین افخمی روحانی روز شنبه در نشست 'نقش دانشگاهیان در دفاع مقدس' در مشهد افزود: هم اکنون بیش از یک سوم استادان دانشگاه فردوسی مشهد سابقه رزمندگی و ایثارگری در دوران دفاع مقدس دارند.
وی اظهار داشت: دفاع مقدس، دوران مهمی در تاریخ 40 ساله انقلاب اسلامی است و دانشگاهیان نقش پر رنگ در این عرصه ایفا کرده اند.
رئیس مرکز آثار و اسناد دانشگاه فردوسی مشهد هم در این نشست گفت: دفاع مقدس می تواند الهام بخش ایثار و وطن دوستی در دوران کنونی باشد اما در بسیاری از برهه ها دفاع مقدس برای یک جناح سیاسی مصادره شده است.
دکتر سلمان ساکت افزود: دفاع مقدس امروز نیز می تواند موجب اتحاد شود و سوق دادن دفاع مقدس به سوی یک سلیقه خاص، جامعه را از این ظرفیت محروم می کند.
یکی از استادان علوم سیاسی دانشگاه فردوسی مشهد نیز با بیان اینکه بیشتر از وجه عاطفی و تراژیک جنگ صحبت می شود گفت: دانشگاه باید به کشف حقایق و ناگفته های جنگ بپردازد و اتفاقاتی را که افتاده یا نباید می افتاده است را باید بیان کند.
دکتر سید حسین اطهری افزود: باید اجازه داد روایتهای گوناگون از دوران جنگ و دفاع مقدس شنیده شود نه اینکه تنها به بیان یک صدا و یک روایت از جنگ پرداخته شود و ماندگاری گفتمان دفاع مقدس به این است که متولی رسمی نداشته باشد.
دانشگاه فردوسی مشهد سومین دانشگاه تاسیس شده در ایران پس از دانشگاههای تهران و تبریز با بیش از 6 دهه قدمت هم اکنون 25 هزار دانشجو دارد که حدود 2 هزار و 500 نفر آنها در مقطع دکترا و حدود 6 هزار نفر در مقطع کارشناسی ارشد و بقیه در مقطع کارشناسی مشغول تحصیل هستند.
این دانشگاه دارای 820 عضو هیات علمی است که 650 نفر از آنان دارای مدرک پی.اچ.دی و رتبه استادی یا پروفسوری هستند.
واحد بین الملل دانشگاه فردوسی مشهد نیز تاکنون 500 دانشجوی دکترا و 800 دانشجوی کارشناسی ارشد جذب نموده است.
1922 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.