معاون توسعه و مدیریت منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این همایش محورهای سه گانه آن را بکارگیری و نگهداشت منابع انسانی، توانمندسازی منابع انسانی و جبران خدمت ذکر و بیان کرد: در این چارچوب طی دو روزه همین محورها مورد بحث و بررسی قرار می گیرند.
دکتر سیدعلی صدرالسادات افزود: در چارچوب سازمان و دستگاه متعالی نباید به نام واقعگرایی یاس پراکنی و روحیه ها تخریب شوند زیرا از جایگاه و رویکرد امیدوارانه است که می توان به روحیه مثبت و در نهایت به عملکرد متعالی در یک سازمان، دستگاه یا وزراتخانه رسید.
وی ادامه داد: از علائم روحیه ضعیف و منفی در یک سازمان پائین بودن ابتکار و خلاقیت، افزایش اضطراب، نگرانی، منفی گرایی و گله مندی مستمر و در نهایت ناامیدی است. باید در پستهای حساس افرادی را بکار گرفت که امیدوار، شادمان، باانگیزه و دارای قدرت تحمل بالا باشند. همچنین برای رسیدن به امید، سرزندگی و شادابی در یک سازمان باید آموزشهای تکراری را رها کرد و به جای آن به افراد مبتکر و خلاق بها داد.
معاون وزیر بهداشت گفت: برای نیل به یک سازمان متعالی هزینه های رفاهی و انگیزشی نباید کاهش یابد بلکه حتی در صورت امکان باید توسعه نیز بیابد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این همایش گفت: این دانشگاه با 900 عضو هیات علمی و 23 هزار نیرو که انواع مختلف خدمات را ارائه می کنند دارای 95 هزار دانشجو است که در 153 رشته تحصیل می کنند.
دکتر محمدرضا دارابی افزود: سرمایه اصلی هر موسسه ای نیروی انسانی آن است و رمز موفقیت یک موسسه رضایتمندی کارمندان در کنار رضایتمندی ارباب رجوع می باشد لذا باید مطالبات کارمندی را پاسخ داد.
وی ادامه داد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون برای تامین مسائل صنفی و رفاهی کارمندان زیرمجموعه خود خیلی موفق نبوده است.
مدیر سرمایه انسانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این همایش گفت: سرمایه انسانی در هیچ تراز مالی ای نمی آید اما همین عملکرد سرمایه انسانی است که باعث تغییراتی در ترازنامه های مالی و ایجاد سود و زیان در سازمانها می شود.
دکتر عبدالله ریحانی افزود: سرمایه انسانی تنها نهاده ای در هر سازمان است که خودش را تغییر می دهد و در سایر نهاده های سازمان هم تغییر ایجاد می کند. با این ایجاد تغییر می توان به رشد اقتصادی وسیعی دست پیدا کرد.
1922/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.