اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی روز دوشنبه به نقل از ابوالفضل گنجی گزارش داد: در پی تشدید اعمال مقررات به منظور حذف دلالی، مسافران در صورت مشاهده چنین تخلفی در پایانه ها موضوع را به مسئولان راهداری گزارش دهند.
وی افزود: به همین منظور تذکرات جدی به شرکتهای مسافربری و انجمنهای صنفی ذیربط در خصوص پرهیز از دلالی و جارچیگری در سطح پایانه های مسافربری و رعایت حقوق رانندگان داده شده و همواره نظارتهای مستمر میدانی در حال انجام است.
رئیس اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی ادامه داد: جذب مسافر با استفاده از شیوه های دلالی و جارچیگری و همچنین کسر و دریافت هرگونه وجه از رانندگان از محل 'صورت وضعیت اتوبوسها' غیرقانونی بوده و مصداق تضییع حقوق مالکان، رانندگان و مسافران است.
وی به هزینه های قانونی صورت وضعیت نیز اشاره و بیان کرد: به استناد ماده 10 آیین نامه اجرایی تبصره یک ماده 31 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی دریافت هرگونه وجه از رانندگان اتوبوسهای مسافربری غیر از مواردی که به موجب مقررات پیش بینی شده اکیداً ممنوع است.
گنجی دریافت وجوهات قانونی از محل صورت وضعیت را شامل 'حق کمیسیون، حق بیمه سرنشین و عوارض شهرداری' ذکر و بیان کرد: سایر مبالغ دریافتی تحت عناوین پامیزی، دلالی، هزینه تمبر، سوارکنی و یا آب معدنی غیرقانونی بوده و مجازات آن بسته به نوع تخلف از 'تذکر تا جریمه نقدی و لغو پروانه فعالیت شرکت' خواهد شد.
وی افزود: بر اساس مواد و ضوابط قانونی حمل و نقل مسافر 'استفاده از دلال و جارچی برای جذب مسافر' که موجب بی نظمی در حمل و نقل می شود ممنوع است و باعث تضییع حقوق شهروندی مسافران، مالکان شرکتهای اتوبوسرانی، دلسردی رانندگان و سرمایه گذاران واقعی بخش حمل و نقل شده و تبعات آن در نحوه ارائه خدمات مطلوب به مسافرین پدیدار می شود.
رئیس اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی ادامه داد: سامانه پیامکی 1000525 جهت ارائه پیشنهادات، شکایات و انتقادات حوزه حمل و نقل مسافر فعال است لذا از مسافران درخواست می شود بلیت سفر خود را حتی الامکان از طریق سامانه های فروش اینترنتی و یا دفاتر فروش شرکتهای مسافربری تهیه و از ارتباط با افراد سودجود، واسطه گر و دلالها خودداری کنند.
پارسال 19 میلیون و 336 هزار بلیت ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای در خراسان رضوی صادر شد. این تعداد مسافر توسط 130 شرکت حمل و نقل مسافر داخلی با پنج هزار و 373 دستگاه اتوبوس با رانندگی هشت هزار و 612 راننده در مقاصد درون و برون استانی جا به جا شده اند.
3221/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.