رضا قنبری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: لوله‌ های مغزه‌ گیری حفاری در داخل کشور با ویژگی های منحصربفرد برای نخستین بار توسط یکی از شرکت های مرکز رشد پارک علم و فناوری خراسان تولید شده است.
وی با بیان اینکه ساخت لوله‌ های مغزه‌گیری GRE در صنعت حفاری و نمونه ‌برداری مورد استفاده است، اظهار داشت: این محصول دارای دیواره داخلی بسیار صاف است که اصطکاک بسیار اندک با محتویات درون لوله دارد در نتیجه برای حفاری و نمونه برداری از ترکیبات نرم و فرساینده مناسب می باشد.
وی گفت: کاربرد لوله ‌های مغزه‌ گیری فایبرگلاس در حوزه حفاری و نمونه ‌برداری در چاه‌ های نفت و گاز است که در عمق زیاد انجام می شود.
قنبری افزود: خلیج فارس و دریای عمان خورنده ترین آب های دنیا را دارند لذا لوله های مورد استفاده باید دارای مقاومت شیمیایی بسیار در مقابل اسیدهای خورنده، نمک ‌ها، ترکیبات نفتی و سایر مواد شیمیایی باشند.
وی اظهار داشت: از جمله ویژگی ‌های لوله ‌های مغزه ‌گیری تولیدی در شرکت یاد شده را وزن کم، مقاومت زیاد نسبت به خوردگی، اتصال فلزی قوی و برش آسان آنها اعلام کرد.
وی قیمت نهایی این محصول را نیز یک چهارم تا یک پنجم نمونه ‌های مشابه خارجی اعلام کرد.
پارک علم و فناوری خراسان وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری فعالیت خود را از سال 1381 با هدف افزایش ثروت در جامعه از طریق تشویق و ارتقای فرهنگ نوآوری و افزایش قدرت رقابت میان شرکتها و موسسات دانش بنیان، آغاز کرده است.
7496 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.