حجت الاسلام کاظم لطفیان چهارشنبه شب در حاشیه مراسم پایانی اردوی آموزشی نخبگان قرآنی منطقه شمال شرق در جوار امامزاده محروق نیشابور طی گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به هیچ عنوان به دنبال دولتی کردن فعالیتهای قرآنی نیستیم بگونه ای که موسسات قرآنی عناوین مردمی دارند و بودجه هایی که در این حوزه اختصاص می یابد نیز در راستای حمایت و هدایت همین فعالیتها است.
وی ماموریت سازمان تبلیغات اسلامی را ترویج فرهنگ قرآنی ذکر و بیان کرد: بودجه این سازمان در خراسان رضوی امسال حدود چهار میلیارد ریال است. این بودجه پارسال سه میلیارد و 500 میلیون ریال بود که مقداری از آن را سازمان دارالقرآن تامین می کند.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: ظرف چند سال اخیر شاهد اتفاق مبارک رشد و توسعه هیاتهای قرآنی هستیم و هیاتهای مذهبی در کنار فعالیت برای ترویج عترت پیامبر، فعالیتهای قرآنی را نیز در دستور کار دارند.
وی گفت: خراسان رضوی یکی از قطبهای فرهنگی و قرآنی در سطح کشور است که آوازه جهانی پیدا کرده و از آنجا که این استان دارای استعدادهای فوق العاده قرآنی و مکتب مهم فکری در این حوزه است امسال میزبانی اردوی استعدادهای قرآنی شمال شرق کشور به نیشابور واگذار شد.
او لفزود: هدف این اردو با توجه به اینکه اساتید این دوره جزو اساتید ممتاز ملی و بین المللی هستند پیوند تجربیات استعدادهای جوان قرآنی در سطح کشور و جریان سازی قرآنی است. باید فعالیت قرآنی این نوجوانان با پیوستهای علمی و فرهنگی در این حوزه همراه باشد و این دوره در واقع یک دوره بازآموزی برای نوجوانان است.
نخستین اردوی آموزشی تفریحی نخبگان قرآنی منطقه شمال شرق کشور با حضور 240 نوجوان از استانهای گلستان، سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی در اردوگاه ملی شهید رجایی نیشابور به مدت سه روز ادامه دارد. نیشابور در فاصله 127 کیلومتری غرب مشهد واقع است.
9869/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.