به گزارش ایرنا سید مجتبی علوی مقدم یکشنبه شب در آیین تکریم و معارفه شهرداران فردوس از شهرداران خواست به هویت اسلامی شهرها، فرهنگ ایثار و شهادت و اعتلای ارزش های انقلاب اسلامی توجه و از ظرفیت شهدا و کنگره 2000 شهید خراسان جنوبی برای آشنایی نسل جوان با فرهنگ دفاع مقدس استفاده کنند.
وی توجه به معماری اسلامی و قرآنی، پرهیز از نمادها و نماهای غربی، توجه به فضای فرهنگی شهرها، عدالت و انصاف، رعایت حقوق شهروندی و رعایت ارتقای کیفیت زندگی مردم را از دیگر موضوعاتی عنوان کرد که باید مورد توجه شهرداران قرار گیرد.
معاون عمرانی استاندار خراسان جنوبی شاخص نظام خدمت‌رسانی بی‌منت را تسهیل و تکریم دانست و گفت: وقتی مدیران ریسک پذیر و پاسخگو باشند می توانند مشکلات مردم را حل کنند.
وی با تاکید بر مبارزه جدی مدیران با فساد تصریح کرد: مردم به دنبال صداقت و شفافیت هستند و مدیران باید به دورترین نقاط سفر و مشکلات مردم را از نزدیک بررسی و برای رفع آنها تلاش کنند.
علوی مقدم تحریم‌ها و تهدیدهای دشمنان را یادآور شد و افزود: اگر تمامی تحریم ها را علیه نظام برنامه‌ریزی کنند ولی دستگاه‌ها و قوای ما در کنار هم باشند، استکبار جهانی راه به جایی نخواهد برد.
وی همچنین شهرداران را به پرهیز از ریخت و پاش‌های اضافی، مسافرت‌ها و ماموریت های بی مورد و بدون برنامه ریزی و نیز برگزاری همایش های پرهزینه توصیه کرد.
فرماندار فردوس نیز با اشاره به اینکه همه دولت‌ها متعلق به نظام هستند گفت: این دولت تمام تلاش خود را برای اتمام طرح های نیمه تمام به کار گرفته و با تمام مشکلات پیش رو، انرژی خود را برای خدمت رسانی‌ به مردم بکار گرفته است.
مهدی ابراهیمی، سیما و منظر زیبای شهر فردوس را مرهون زحمات شهرداران دانست و افزود: امروز جوانان فردوس فعل خواستن و حرکت به جلو را پیش گرفته و به دنبال توسعه شهرستان هستند.
امام جمعه فردوس نیز مشروعیت همه مسئولان نظام را به ولایت دانست و تصریح کرد: خدا را شکر می‌کنیم که قسمتی از عمر ما را در دوران طلایی ولایت قرار داده و سایه شوم طاغوت را از سر ما برداشته است.
حجت الاسلام محمدرضا بابایی با اشاره به اینکه در آستانه برگزاری چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب هستیم گفت: باید تمام تلاش خود را به کار بگیریم که توطئه های دشمنان را خنثی کنیم و بتوانیم جشن چهلمین سالگرد انقلاب را به خوبی برگزار و دشمن را در عملی کردن نقشه های شوم خود و ایجاد تفرقه و نفاق در جامعه ناکام بگذاریم.
رئیس شورای اسلامی شهر فردوس هم در این آیین شورا را مایه همدلی در جامعه دانست و گفت: شورا برای تقویت جایگاه حافظان واقعی نظام تلاش می‌کند و با وجود اینکه بسیاری از مطالبات مردم به شورا ارتباطی ندارد شورا پیگیر مطالبات مردم و حل مشکلات شهرستان است.
مجید نقره دانی با اشاره به اینکه 20 سال از تولد شوراها می گذرد یادآور شد: قدمت راه آهن فردوس به 30 سال گذشته برمی‌گردد و در دوران شوراهای قبلی نیز مطرح بوده بنابراین در مدت عمر یکسال شورای فعلی نباید انتظار داشت که بسیاری از مطالبات و نیازهای شهرستان مرتفع شود.
وی تصریح کرد: در انتخاب شهردار از بین 16 گزینه پیشنهادی به بومی گری، سوابق و ارتباط با استان و نیز نظر اعضای شورا توجه و در نهایت شهردار فردوس انتخاب شد.
'علی کاظمی' در این آیین به عنوان شهردار فردوس معرفی و از خدمات 6 ساله حمید حلاج مقدم شهردار سابق تقدیر شد.
9865*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.