به گزارش ایرنا علیرضا آیینه دار روز یکشنبه در دیدار با فرماندار درمیان افزود: در صورت عدم تامین، مردم از طریق دیگر نسبت به رفع این نیاز اقدام خواهند کرد که این موضوع هزینه های سنگین تر و جبران ناپذیری برای نظام در بر خواهد داشت.
وی بیان کرد: رفع محرومیت های فرهنگی از جمله نیازهای ضروری مردم است و موضوع فرهنگ و رفع محرومیت های فرهنگی باید اولویت نخست مسئولان باشد.
مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی گفت: پوشش فرستنده‌ های دیجیتال تلویزیون در شهرستان درمیان مطلوب نیست و با توجه به مرزی بودن شهرستان این موضوع مشکل ساز است.
وی افزود: در صورتی که زیرساخت های نصب دیجیتال توسط فرمانداری ایجاد شود، نسبت به نصب فرستنده‌های دیجیتال در این شهرستان اقدام خواهیم کرد.
فرماندار درمیان هم در این دیدار با بیان اینکه 32 نقطه شهرستان نیازمند فرستنده دیجیتال است گفت: به زودی زیرساخت ها برای راه اندازی هشت فرستنده دیجیتال فراهم می شود.
محمد بشیری زاده بیان کرد: موضوع ایجاد شبکه های دیجیتال یکی از درخواست های مهم روستاییان در ده گردشی هاست که با توجه به گستردگی و پراکندگی روستاهای شهرستان باید با همکاری سایر سازمان ها این موضوع حل شود.
مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی و فرمانده قرارگاه شهید ناصری خراسان جنوبی از تعدادی روستاهای محروم شهرستان درمیان بازدید و مشکل عدم پوشش شبکه های دیجیتال را در این روستاها بررسی کردند.
شهرستان درمیان با وسعت پنج هزار و 797 کیلومتر مربع از شمال به شهرستان قاینات از جنوب به شهرستان سربیشه و از غرب به شهرستان بیرجند و شرق به طول 70 کیلومتر با افغانستان مرز مشترک دارد.
شهر اسدیه مرکز شهرستان مرزی درمیان در 105 کیلومتری شرق بیرجند قرار دارد.
7556*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.