به گزارش ایرنا، آغاز حرکت تاریخی و انقلابی مردم در سال 1341 زمینه ساز دفاع از حریم و خط قرمز های مسلمانان در حکومت مستبد ستم شاهی شد. حکومتی که روز به روز پا بر روی ارزش های مردم می گذاشت و به نوکری استکبار و ایادی آن می نازید.
با ظهور طلبه ای مبارز و پشتیبانی مردمی رنج کشیده ،دوران بساط این حکومت ستم شاهی از تارک زمان برچیده شد و با پیروزی انقلاب اسلامی، دست اندازی های معاندان نظام روز به روز بیشتر شد از گروه فرقان و منافقین گرفته تا صدام و کشور هایی که دست در دست داده بودند که به قول خودشان بینی این ملت را به خاک بمالند.
اتحاد مردم و اعتقاد به جهاد فی سبیل الله ظرفیتی عظیم بود که در ذات دشمنان یافت نمی شد و همین امر موجب پیروزی جبهه حق بر باطل شد.
امروز در آستانه چهلمین سال پیروزی شکوهمند مردم ایران در برابر استکباریان، باز هم این ملت هزینه های ارزشمند و شیرینی را برای دفاع از حریم تا حرم می پردازد. شهدایی که در داخل و خارج از کشور برای دفاع از خط قرمز های اسلام می جنگند و برای جهاد در راه خدا همواره جان در طبق اخلاص می گذارند.

** زنجیره واحد حمایت از حریم
فرمانده سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی، گفت: شهدا از صدر اسلام تاکنون زنجیره واحد و پیوسته ای را دنبال کردند که محوری ترین آرمان آنها دفاع از حریم بود.
سردار علی قاسمی گفت: شهادت خیمه و پناهگاه اسلام است و رزمندگانی که از عاشورا تا حرم برای دفاع از مظلومیت مظلومان و مقابله با ظلم استکباریان می جنگند در مسیر فرهنگی حرکت کردند که امروز جبهه مقاومت را به وجود آورده است.
وی اظهار داشت: ایستادگی، مقاومت و شهادت در راه اسلام مرز نمی شناسد و بسته به موقعیت جغرافیایی نیست، به همین خاطر هر جا که حق پایمال شود جبهه مقاومت اسلامی آنجا حضور خواهد داشت.
سردار قاسمی تصریح کرد: مرز شهادت مرزی اعتقادی است و ایثار و فداکاری رزمندگان اسلام برگرفته از کلمه واحدی به نام اسلام است که امروز جهانیان به آن پی برده اند.

** به کار بردن واژه شهدای وطن جسارت به شهدا است
قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: به کار بردن نام شهید وطن واژه غلط و جسارت به مقام شهدا است.
حجت الاسلام غلامحسین نوفرستی، افزود: شهدا در راه خدا و اسلام جان در طبق اخلاص گذاشتند، کشته شدن در راه خاک شهادت محسوب نمی شود چه بسیار کسانی که قبل از انقلاب هم در کشور کشته شده اند.
وی کار و تلاش، کشته شدن در راه خدا و در مبارزه با دشمن را از ارکان جهاد فی سبیل الله دانست و عنوان کرد: بارها در قرآن و احادیث به این ارکان اشاره شده است.
قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: شهادت مربوط به خاک و مرز خاصی نیست بلکه تمام مسلمانانی که در راه خدا جان خود را از دست می دهند شهید هستند، فرقی نمی کند که این شهید در ایران و افغانستان و یا سوریه و یمن به شهادت برسد.
حجت الاسلام نوفرستی با بیان اینکه دفاع از ارزش و آرمان های اسلام ناب محمدی(ص) رهرو هر رزمنده مسلمانی است، افزود: حرم مقدس امامان معصوم (ع) و اهل بیت (ع) جزو همان خط قرمز هایی است که امروز رزمندگان اسلام را به مقاومت واداشته و تا آخرین قطره خونشان پاسدار ارزش های اسلام خواهند بود.
وی در ادامه بیان کرد: ایران اسلامی با حرکت امام خمینی(ره) به عنوان ام القرای جهان اسلام به جهانیان معرفی شد و امروز جان دادن برای حفظ این میهن اسلامی، جهاد فی سبیل الله است.

** رشادت بیش از 25 هزار رزمنده خراسان جنوبی
مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی، گفت: با توجه به اهمیت حفظ اسلام و جهاد فی سبیل الله 25 هزار و 173 رزمنده در جنگ حق علیه باطل شرکت کردند که از این تعداد 23 هزار نفر بسیجی داوطلب بودند.
محمد رضا فخر با بیان اینکه مردم خراسان جنوبی در دفاع مقدس، پیشگام عرصه دفاع از حریم بودند، افزود: امروز هم با قوت گرفتن متجاوزان در کشورهای اسلامی، رزمندگان اسلام از هیچ تلاشی برای دفاع از حرم چشم پوشی نمی کنند.
وی تصریح کرد: امروزه بدخواهان نظام و انقلاب با تبلیغات مختلف به دنبال فراموش شدن فرهنگ ایثار و شهادت در اذهان عمومی ایران اسلامی هستند اما این چشمه جوشان روز به روز غران تر می شود.
فخر تاکید کرد: توجه و اهمیت بخشی به فرهنگ ایثار و شهادت باید به عنوان یک وظیفه در دستور کار مسئولان نظام قرار گیرد تا با فرهنگ سازی این مهم ،چراغی را که گذشتگان روشن کردند نسل جوان پر فروغ تر کنند.

** 1817 شهید هدیه به اسلام
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی هم گفت: مردم شهید پرور و انقلابی این استان در همه تنگناها همراه انقلاب بودند و برای حفظ اسلام هزار و 817 لاله گلگون را اهدا کردند.
حجت الاسلام محمد تقی عزیزی، افزود: از این تعداد یکهزار و 748 شهید مربوط به دفاع مقدس، 123 شهید مدافع امنیت، 60 شهید ترور، 14 شهید قبل از انقلاب و یک شهید در خاک سوریه به عنوان مدافع حرم به شهادت رسیدند.
به گفته وی، از مجموع 123 شهید نیروی انتظامی در استان 60 نفر دهه هشتاد، 29 نفر دهه شصت، 16 نفر دهه هشتاد، 9 نفر دهه 90 و 18 نفر در دهه های پراکنده جان به جان آفرین تسلیم کردند.
حجت الاسلام عزیزی اظهار داشت: از مجموع شهدای ترور استان هم 30 نفر در دهه شصت، 18 نفر زمان های پراکنده، هفت نفر دهه هفتاد، سه نفر دهه هشتاد و 2 نفر در دهه پنجاه به شهادت رسیدند.
وی با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، افزود: برای ترویج این مهم باید از همه ظرفیت ها نظیر یادواره، کنگره و همایش ها استفاده کرد و از آنجا که خداوند متعال بارها در قرآن کریم به فضایل و آثار شهادت و مجاهدت پرداخته است، ما هم در حرف و عمل باید به آن بپردازیم.
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی با بیان این سخن امام خمینی (ره) که نگذارید مجاهدان راه خدا در پیچ و خم های زندگی گرفتار شوند، تصریح کرد: مسئولان نظام باید در پرداختن به حقوق و مزایای که قانون برای آنان مصوب کرده کوتاهی نکنند.
وی تاکید کرد: اگر در کشور حتی یک ایثارگر به حقوق مشروع و قانونی خود نرسد و یا برای احقاق حق خود با دشواری، سنگ اندازی و حتی بی تفاوتی رو به رو شود، خلاف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.
حجت الاسلام عزیزی در ادامه فعالیت گسترده در فضای مجازی، تبلیغات محیطی و استفاده از توان هنرمندان را از مهمترین راهکارهای ارتقای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بیان کرد.
به گزارش ایرنا، هم اکنون 133 شهید در 52 نقطه استان آرمیده اند که با احتساب این شهدا خراسان جنوبی هزار و 950 شهید تقدیم کرده است.
*3215 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.