به گزارش ایرنا حجت الاسلام پرویز بخشی پور روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نشاط معنوی همزمان با سراسر کشور در 42 بقعه شاخص استان اجرا می شود که برای این منظور 42 مبلغ نیز اعزام می شوند.
وی برپایی خیمه های معرفت، مشاوره وقف، کلاس های آموزشی و اردوهای سیاحتی - زیارتی را از بخش های مختلف اجرای این طرح در استان برشمرد و گفت: نشاط معنوی در بهره برداری هرچه بهتر اوقات فراغت فصل تابستان برای جوانان و نوجوان موثر است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه برگزاری دوره های آموزشی شیوه زندگی از پرکاربردترین برنامه های طرح های مقطعی اوقاف در بقاع متبرکه است گفت: حل مشکلات خانوادگی در اولویت برنامه های آموزشی قرار دارد.
وی ادامه داد: خیمه های مشاوره وقف در طرح نشاط معنوی نیز با این هدف برپا شده که نیات واقفان را به سمت نیازهای روز جامعه سوق دهد.

** ثبت 20 وقف جدید در سال جاری
بخشی پور از ثبت 20 وقف جدید از ابتدای امسال در استان خراسان جنوبی خبر داد و گفت: ثبت وقف ها روند افزایشی داشته و بیشتر نیات نیز مربوط به عزاداری، مباحث قرآنی، خیرات، هزینه های درمان و حوزه علمیه بوده است.
وی همچنین از راه یافتن 382 نفر به مسابقات قرآن استانی خبر داد و افزود: این تعداد افراد از بین 700 متسابق انتخاب شده اند و پس از رقابت در مرحله استانی در هر رشته نفرات اول به مرحله کشوری راه می یابد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه مراسم ویژه ای برای شهادت امام جعفر صادق(ع) در بقاع متبرکه برگزار می شود اظهار داشت: مراسم شب شهادت در امامزادگان باقریه (ع) بیرجند و روز شهادت در امامزاده سید حامد علوی چنشت به صورت محوری برگزار خواهد شد.
وی گفت: مراسم شب شهادت از امامزادگان باقریه (ع) بیرجند به صورت زنده از شبکه استانی و شبکه پنج تهران پخش می شود که امید است با حضور پرشور مردم این بقعه متبرکه به عنوان قطب فرهنگی استان از شبکه تهران معرفی شود.
9766*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.