به گزارش ایرنا محمد شفیعی یکشنبه شب در نشست مشترک کارگروه تخصصی اشتغال و کمیسیون هماهنگی بانک های استان خراسان جنوبی افزود: از مجموع سرمایه گذاری جذب شده 15 میلیون دلار توسط سرمایه گذار چینی کارخانه شمش چدن و هفت میلیون دلار برای احداث نیروگاه خورشیدی بوده است.
وی گفت: کارخانه شمش فولاد قاین با مساحت سه هزار متر مربع و ظرفیت سالانه 350 هزار تولید برای 375 نفر اشتغالزایی خواهد کرد.
وی ادامه داد: همچنین نیروگاه خورشیدی با سه هزار مترمربع زیربنا و تولید سالانه 10 مگاوات برق با سرمایه گذاری ریالی 500 میلیارد ریال و ارزی 14 میلیون یورو احداث شده است.
فرماندار خوسف نرخ بیکاری این شهرستان را 5.4 درصد و در استان 12 درصد اعلام کرد و گفت: 66 درصد جمعیت شاغل این شهرستان در بخش کشاورزی است.
وی افزود: همچنین بخش صنعت چهار درصد، معدن 4.4 درصد، تجارت 7.5 درصد، میراث فرهنگی سه درصد و خدمات 14.7 درصد اشتغال شهرستان خوسف را به خود اختصاص داده است.
وی پراکندگی جمعیت در این شهرستان را 1.7 درصد عنوان کرد و گفت: خوسف سومین شهرستان وسیع استان است و این عامل خدمات رسانی مطلوب به مردم را با مشکل مواجه کرده است.
شفیعی اظهار داشت: در حال حاضر 35 شرکت تعاونی، 12 واحد تولیدی بالای 12 نفر اشتغال و 400 واحد دارای کد بیمه در این شهرستان فعال است که یکهزار و 600 نفر بیمه شدگان تامین اجتماعی شهرستان هستند.
وی جمعیت شتر این شهرستان را 13 هزار و 800 نفر اعلام کرد و افزود: احیای 700 هکتار مرتع با جنگل کاری، احداث کشتارگاه صنعتی، درخواست سرمایه گذاری برای پرواربندی و فرآوری شیر شتر، اخذ سیب سلامت و درخواست سرمایه گذاری در مرکز جمع آوری شیر شتر از جمله اقدامات انجام شده در بخش دامی شهرستان است.
فرماندار خوسف میزان تولید سالانه شیر شتر در این شهرستان را 24 تن اعلام و اضافه کرد: در این راستا ایجاد مجتمع شترداری، احداث کارخانه فرآوری شیر شتر، کارخانه بسته بندی و صادرات شیر دارویی شتر و گوشت راه اندازی شده است.
وی مزیت اصلی شهرستان خوسف را بخش کشاورزی و دامپروری دانست و گفت: سطح زیرکشت محصول عناب شهرستان 779 هکتار است که سالانه یکهزار و 177 تن محصول برداشت می شود.
شفیعی همچنین سطح زیر کشت گل نرگس شهرستان خوسف را 24 هکتار عنوان کرد و افزود: سالانه 12 میلیون شاخه گل در این شهرستان برداشت می شود و پارسال چهار میلیارد تومان از محل فروش آن عاید بهره برداران شد.
7557*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.