به گزارش ایرنا سید مجتبی علوی مقدم روز دوشنبه در همایش استانی طلایه داران زکات خراسان جنوبی افزود: زکات از شاخص های مهم نظام است و در جامعه اسلامی اگر کسانی دارای تمکن مالی هستند باید ضمن اعتقاد به پرداخت زکات خود را بدهکار فقرا بدانند.
وی گفت: زکات موجب طهارت است و هر چیزی را بخواهیم پاک کنیم باید آلودگی های آن را بزداییم که زکات پاک کننده مال و دارایی انسان است.
وی با اشاره به ظرفیت های 40 ساله انقلاب اسلامی بیان کرد: زکات، فقر را در جامعه ریشه کن می کند و اگر در این زمینه تلاش کنیم نباید فقیری وجود داشته باشد.
معاون عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: در عمر 40 ساله انقلاب اسلامی، موفقیت های قابلی را کسب کردیم اما هنوز با اهداف فاصله داریم که با برنامه ریزی مدون و مشخص می توان به این اهداف رسید.
وی افزود: امروز استکبار و غرب به دلیل حس استکبارستیزی مردم ایران با نظام اسلامی مقابله می کنند و امنیت، ثبات و توسعه اجتماعی بخشی از موفقیت های نظام اسلامی است که قشر جوان و آینده سازان کشور جزو ظرفیت های بی بدیل نظام محسوب می شوند.
علوی مقدم وجود 15 کشور همجوار و منابع طبیعی سرشار را از دیگر ظرفیت های کشور ذکر کرد و گفت: باید با تمام وجود از این موفقیت و ظرفیت ها به خوبی استفاده شود زیرا دشمن می خواهد مردم را از نظام ناامید کند و اقدامات موثر نظام را کم جلوه دهد.
همایش طلایه داران زکات با حضور نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و مدیرکل امور اجرایی زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) در بیرجند برگزار و در این همایش اعلام شد که سال گذشته 34 میلیارد تومان از صدقات و طرح محسنین در استان جمع آوری شد که هشت درصد آن سهم زکات بوده است.
3215*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.