به گزارش ایرنا محمدرضا شاملو روز شنبه در جمع مردم بزقنج شهرستان بیرجند همزمان با افتتاح طرح هادی این روستا بیان کرد: اقدام های زیادی از اول پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون در زمینه های مختلف توانمندسازی روستاییان انجام شده است و محور اصلی مردم هستند.
وی اظهار کرد: براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی پنج تا هشت درصد اعتبارات شهرستانی به روستاها اختصاص پیدا کرده است و سال گذشته برای ارتقا کیفیت زندگی روستاییان در برخی شهرستان ها تا 12 درصد هم هزینه شده است اما کافی نیست.
وی گفت: برای یک دوره 10 ساله این طرح سالانه به سه هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار نیاز است و با توجه به مشکلات مالی، مشارکت مردم بهترین راه تحقق طرح هادی در سراسر کشور است.
معاون عمران روستایی بنیاد مسکن ادامه داد: یکی از مهمترین اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی توجه به محرومان است و تاسیس بنیاد مسکن و حساب 100 امام در کمتر از 2 ماه از گذشت پیروزی انقلاب اسلامی به دستور حضرت امام خمینی (ره) نمونه بارز این سخن است.
وی تصریح کرد: در همین ارتباط تاکنون 65 هزار و 600 فقره سند مالکیت در شهرهای زیر 20 هزار نفر صادر شده و از سه هزار و 400 فقره سند صادر شده در چند سال گذشته سه هزار و200 فقره مربوط به روستاییان بوده است.
شاملو حفظ طرح های هادی را وظیفه عمومی دانست و گفت: حفظ و تقویت معماری بومی، جذب گردشگر و رونق اقتصادی را دربر خواهد داشت.
فرماندار بیرجند هم در جمع مردم با بیان اینکه روستاها در تخصیص اعتبارات شهرستانی در اولویت قرار دارند افزود: هدف اصلی حفظ روستاها و تقویت همه جانبه آن است.
علی ناصری اظهار کرد: از ابتدای پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی تاکنون اقدام های زیادی برای توسعه همه جانبه روستاها انجام شده که بنیانگذار آنها رهبر کبیر انقلاب است.
وی گفت: امروز با اجرای طرح هادی در روستاهای سراسر کشور اقدام های مثمری در زمینه توسعه عمرانی روستاها انجام شده که توسعه اقتصادی را هم در برخواهد داشت.
افتتاح طرح های هادی برقنج، شریف آباد، میانرود، ابراهیمی و بازدید از روستای هدف گردشگری چنشت در برنامه های امروز سفر مسئولان بنیاد مسکن به خراسان جنوبی قرار دارد.
روستای بزقنج واقع در شهرستان بیرجند، با جمعیتی معادل 58 خانوار و 179 نفر است که تاکنون 286 میلیون تومان در سه فاز بهسازی در قالب طرح هادی هزینه شده است.
روستای شریف آباد شهرستان بیرجند با 50 خانوار و 183 نفر جمعیت از سال 1390 در این طرح قرار گرفته و تاکنون 161 میلیون تومان در آن هزینه شده است.
در روستای میانرود سربیشه با 137 نفر جمعیت و 45 خانوار، طرح هادی از سال 94 آغاز و تاکنون 196 میلیون تومان صرف پروژه های بهسازی شده است.
طرح هادی در روستای ابراهیمی شهرستان نهبندان هم با جمعیتی معادل 51 خانوار و 173 نفر جمعیت از سال 95 آغاز شده و تاکنون 224 میلیون تومان در آن هزینه شده است.
خراسان جنوبی با 151 هزار کیلومتر مربع مساحت دارای سه هزار و 560 آبادی است که از این تعداد هزار و 752 آبادی دارای سکنه است و 918 روستای بالای 20 خانوار دارد.
3215*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.