به گزارش ایرنا حجت الاسلام سید امین حسینی در خطبه های نمازجمعه شهر اسدیه مرکز شهرستان درمیان افزود: قدرت نظامی جمهوری اسلامی در راستای بازدارندگی دفاعی است و بنیه دفاعی نیروهای مسلح فقط برای دفاع از کشور تقویت می شود.
وی با اشاره به سفر «ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه به تهران گفت: یکی از اهداف سفر وی به تهران مذاکره در خصوص توان دفاعی کشورمان بود که دولتمردان کشورمان موضوع گیری عزتمندانه ای در مورد زیادخواهی های اروپایی ها داشتند و همچون گذشته تاکید کردند که توان دفاعی جمهوری اسلامی ایران به هیچ عنوان قابل مذاکره نیست.
وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با جمعی از مداحان، شاعران و ستایشگران اهل‌ بیت (ع) در خصوص طرح مسئله «حجاب اجباری» گفت: حجاب با اجبار ممکن نیست، حجاب احساس هر خانمی است که نسبت به عفت باطنی خودش از نگاه های زهرآلود مرد نامحرم دارد.
خطیب جمعه اسدیه افزود: حجاب و عفاف از مهمترین شاخص های صیانت از امنیت عمومی به شمار می رود که می توان با نهادینه ساختن آن، نظام خانواده و جامعه را در برابر ولنگاری فرهنگی حفظ کرد.
وی با بیان اینکه بیستم اسفند به مناسبت نخستین حضور مقام معظم رهبری در راهیان نور به «روز ملی راهیان نور» نامگذاری شده است اظهار کرد: راهیان نور در حقیقت منتسب به شهدای گرانقدر است که برای حفظ تمامیت ارضی ایران و امنیت، جانفشانی ها کرده و جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند.
حسینی عنوان کرد: سفرهای راهیان نور یک سفر فرهنگی و معنوی است که پیام های تربیتی مهمی را برای نسل جوان جامعه به همراه دارد و اجرای این برنامه مهم ملی یادآوری می کند که امنیت و آرامش جامعه اسلامی ایران حاصل ایثار عزیزانی است که جانشان را فدای دین، انقلاب، وطن و ولایت کردند.
وی افزود: واژه شهید و شهادت واژه غریبی برای ملت ایران نیست بلکه مردم ایران با فرهنگ ایثار و شهادت عجین هستند و همه اذعان داریم قدرت جمهوری اسلامی ایران در عرصه های مختلف برگرفته از برکت خون شهداست.
وی ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن گفت: اطاعت الهی، ولایت مداری و حجاب و عفاف سه ویژگی بارز حضرت زهراست که ایشان را به الگوی زنان جهان تبدیل کرده است.
امام جمعه موقت اسدیه عنوان کرد: ساده زیستی و تربیت دینی جزو سبک زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) است و ایشان بهترین و برترین الگوی تربیت اسلامی برای بانوان مسلمان هستند.
شهر اسدیه مرکز شهرستان مرزی درمیان در 105 کیلومتری شرق بیرجند قرار دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan و کانال تلگرام: irnabirjand@
7556*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.