به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی سید مجتبی علوی مقدم در اولین جلسه کارگروه مدیریت پسماند استان ضمن تقدیر ویژه از حضور پرشور و گسترده اقشار مردم در راهپیمایی تماشایی 22 بهمن امسال، ضرورت توجه و پیگیری مباحث مطرح شده در کارگروه پسماند که تاثیر بسزایی در سلامت و بهداشت جامعه دارد را خوستار شد.
وی اظهار کرد: دستگاه های متولی این امر باید تا یک ماه آینده برنامه اجرایی استاندارد خود را به دبیرخانه کارگروه ارائه کنند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی در ادامه این جلسه بر ضرورت پاسخگو بودن مدیران دستگاه های متولی تاکید کرد و گفت: تعیین گروه علمی تحویل گیرنده طرح های جامع مدیریت پسماند همراه با تقویت بدنه کارشناسی و ارتباط بیشتر با استان ها و مراکز موفق، از مهمترین اقدامات کارگروه در آینده نزدیک خواهد بود.
وی شهرداری مرکز استان را مکلف کرد تا اقداماتی نظیر تفکیک از مبدأ، پایش پسماند در مقصد و نیز استفاده از مشاور ذیصلاح را اجرایی کند.
بر پایه این گزارش؛ مدیرکل حفاظت محیط زیست استان به عنوان دبیر کارگروه پسماند ضمن ارائه گزارش کلی از روند کارگروه های قبلی، به ایراد دستور کار جلسه پرداخت و نظریات و پیشنهادات دیگر اعضای کارگروه در هر زمینه اخذ شد.
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری نیز از تخصیص اعتبارات پسماند به برخی شهرداری های استان در سال گذشته و پیگیری این اعتبارات در سال جاری خبر داد.

**تصویب 13 عنوان درخواست در کمیسیون ماده 5
همچنین در جلسه کمیسیون ماده ۵ استان خراسان جنوبی که امروز (چهارشنبه) برگزار شد، ار مجموع ۱۷ درخواست ارجاعی از کمیته فنی کمیسیون مربوط به چهار شهرستان، ۱۳ درخواست مورد تصویب اعضا قرار گرفت.
به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، در جلسه کمیسیون ماده ۵ استان که به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار برگزار شد، با چهار مورد از درخواست های متقاضیان به دلیل مغایرت با ضوابط و مقررات فنی و شهرسازی مخالفت شد.
دریافت و انتشار: رسول محمدحسنی
3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.