به گزارش ایرنا سرهنگ علی اصغر مسروری روز یکشنبه در مجمع استانی پیشگیری از وقوع جرم در نیروهای مسلح استان افزود: بی تردید رسیدن به این جایگاه مطلوب که رضایت فرماندهان و مسئولان نظام اسلامی و در راس آنها مقام عظمای ولایت را در پی دارد، مرهون تلاش و فداکاری های همه دلسوزان و خدمتگزاران صادق در همه نیروهای مسلح است.
وی گفت: مرزبانی خراسان جنوبی به عنوان عضوی از ناجا و خانواده نیروهای مسلح موظف به حفاظت از 460 کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان به عنوان ناامن ترین کشورهاست و اهتمام ویژه ای به شان، جایگاه و سلامتی نیروی انسانی دارد.
وی بیان کرد: نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران براساس وظایف عامه خود مسئولیت پاسداری از ارزش های انقلاب اسلامی و استقرار نظم و امنیت را بر عهده دارد.
فرمانده مرزبانی خراسان جنوبی افزود: نیروی انتظامی رعایت کرامت و شخصیت انسانی که یک اصل مهم و بنیادی در نظام مقدس جمهوری اسلامی محسوب می شود را از مهمترین اولویت های خود می داند.
وی گفت: در سال های اخیر به موازات پیشرفت علم و تکنولوژی روز به روز بر وسعت امکانات و تجهیزات ناجا افزوده و ترتیب بیشتری بر اعمال روش های علمی و استفاده از علوم جرم شناسی شده است تا این جایگاه حفظ شود.
وی عنوان کرد: پرواضح است که در کنار پیشرفت تکنولوژی توجه به نیروی انسانی سالم و برخوردار از روحیه جهادی و انقلابی امری ضروری است.
سرهنگ مسروری افزود: کارکنان نیروهای مسلح بایستی برخوردار از شایستگی ها و خصایل برجسته منطبق با جایگاه قرآن و اسلام باشند لذا توجه به سلامت روح و روان و رفتار فردی و سازمانی در نیروهای مسلح حائز اهمیت است.
وی حفظ کرامت انسانی و پاسداشت حقوق مردم و کارکنان را از مهمترین دستورات سازمانی و دین مبین اسلام برشمرد و گفت: بدون شک نیروهای مسلح در نظام اسلامی بر گفتار و رفتار و عملکرد خود از معیارهای تعیین شده دین مبین اسلام پیروی می کنند.
فرمانده مرزبانی خراسان جنوبی به اقدامات انجام شده در حوزه های فرهنگی، آموزشی و اجتماعی مرزبانی استان اشاره کرد و افزود: 26 دوره آگاه سازی به مدت 846 ساعت با حضور در یگان های مرزی استان برگزار شد.
وی برگزاری هشت کارگروه امر به معروف و نهی از منکر و 240 جلسه اخلاق کاربردی به مدت 5400 نفر ساعت برای احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر را از دیگر اقدامات انجام شده در مرزبانی استان عنوان کرد.
وی گفت: برگزاری جلسات محفل انس با قرآن، 27 کمیسیون بررسی مشکلات سربازان، اردوهای تفریحی و سیاحتی با حضور 160 نفر از کارکنان وظیفه، تجهیز پاسگاه های مرزی به سیستم های الکترونیکی و اپتیکی برای کاهش سختی و فشار کار در یگان های مرزی و ارتقای سطح تحمل و سختی شرایط مرز، تجهیز پاسگاه های مرزی حداقل هر پاسگاه 200 جلد و راه اندازی کتابخانه و کانون فرهنگی سیار از دیگر اقدامات انجام شده در استان است.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
7557*3028
خبرنگار: رقیه محمدی * انتشار: رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.