به گزارش ایرنا مهدی هنری روز دوشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند افزود: همچنین سه دهستان بندان نهبندان، لانو سربیشه و گزیک درمیان به طور ویژه زیرپوشش برنامه های آستان قدس قرار دارند.
وی از انعقاد تفاهم نامه با آستان قدس رضوی در خصوص احداث مجتمع پرورش شترمرغ در سربیشه خبر داد و گفت: پیش بینی می شود طی 2 ماه آینده عملیات اجرایی این پروژه با حمایت آستان قدس در این شهرستان آغاز شود.
وی ادامه داد: امضای تفاهم نامه سه جانبه بین آستان قدس رضوی، جهاد سازندگی و جهاد کشاورزی در زمینه منابع آبی و احیا و مرمت قنوات از دیگر فعالیت های این سازمان در استان است که تاکنون 6 پروژه در این راستا به اتمام رسیده است.
سرپرست سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی به انعقاد تفاهم نامه همکاری با بیش از 12 دستگاه اجرایی استان در زمینه محرومیت زدایی اشاره کرد و گفت: در کنار این مهم با همکاری قرارگاه محرومیت زدایی سپاه نیز پروژه های زیادی در روستاهای محروم و دورافتاده به سرانجام می رسد.
به گزارش ایرنا هنری اظهار کرد: سازمان بسیج سازندگی سال 1379 به فرمان مقام معظم رهبری جایگزین جهاد سازندگی شد که ماموریت های مختلفی در حوزه های محرومیت زدایی، عمرانی، خدمات رسانی، آموزش، اشتغال، اردوهای جهادی و توانمندسازی بر عهده دارد.

** بسیج سازندگی رابط بین دولت و مردم
وی بسیج سازندگی را رابط بین مردم و دولت دانست و گفت: این سازمان در زمینه آموزش علاوه بر برگزاری دوره های آموزشی در زمینه تسهیل گری نیز سعی در حل بخشی از مشکلات مردم دارد.
وی بیان کرد: در بحث اشتغال ایجاد صندوق های اشتغالزایی روستایی از برنامه های این سازمان است و در این زمینه بنا داریم از سال جدید به سمت ایحاد صندوق های جدید اشتغالزایی روستایی گام برداریم.
سرپرست سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی در ارتباط با اردوهای جهادی گفت: در این زمینه با توجه به اینکه خراسان جنوبی و بیرجند به لحاظ محرومیت نقطه هدف گروه های سراسر کشور است در طول سال به ویژه ایام تعطیلات تابستانی و نوروز گروه های جهادی زیادی وارد استان می شوند.

** طرح اعتلای بسیج سازندگی
هنری یادآور شد: طرح اعتلای بسیج سازندگی و خدمات رسانی و اردوهای جهادی نیز توسط سازمان بسیج سازندگی در سطح کلان پیش بینی شده که از این طریق به سمت هدفمندسازی اردوهای جهادی خواهیم رفت.
وی گفت: با اجرای طرح یاد شده از ابتدای سال آینده در مناطق هدف خاص که مشخص شده فعالیت بیشتری انجام و شاهد اثربخشی بیشتری خواهیم بود.
وی عنوان کرد: این سازمان علاوه بر طرح های کوچک و زودبازده، سرمایه گذاری بر روی برخی طرح های بزرگ استان را نیز پیگیری و بر عهده دارد.
هنری به اجرای طرح کرامت در استان اشاره کرد و گفت: این طرح با هدف شناسایی محلات آسیب پذیر از سال 95 در استان آغاز شد.
وی ادامه داد: بیشتر نقاط حاشیه شهرهای استان زیرپوشش طرح یادشده هستند که در قالب این طرح مباحث و پروژه های عمرانی در سطح محله ها تعریف خواهد شد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
7557*3028
خبرنگار: رقیه محمدی * انتشار: رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.