به گزارش ایرنا حسین مهران فر روز سه شنبه در آیین افتتاح اکران این فیلم ها افزود: فیلم های این دوره از جشنواره در پنج گروه مستند، مستند علمی، داستانی بلند، داستانی کوتاه و پویانمایی از امروز تا 16 آذرماه برای دانش آموزان به نمایش گذاشته می شود.
وی با بیان اینکه جشنواره فیلم رشد هم اکنون به درخت پهناور و ریشه‌داری تبدیل شده که شکوفه‌های آن هر سال فضای نظام تعلیم و تربیت را عطرآگین می‌سازد اضافه کرد: تلاش ما بر این است که این فیلم ها در راستای ارتقای دانش و یادگیری دانش آموزان حتی در نقاط مرزی شهرستان اکران شود.
وی بیان کرد: این جشنواره در مسیر تحقق تحولی بنیادین با بهره‌گیری از رسانه‌های متنوع، جذاب و تاثیرگذار فرصت مغتنمی برای شناسایی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های ملی و فراملی است.
مدیر آموزش و پرورش درمیان گفت: آموزش و پرورش باید فناوری های جدید و استفاده از آنها را سرلوحه روش های آموزشی خود قرار دهد و در صورت تحقق این مهم شاهد تحول در یادگیری و سهولت در انتقال پیام به دانش آموزان خواهیم بود.
وی با اشاره به اینکه این جشنواره بهترین بستر برای انتقال تجربه ها با استفاده از هنر تصویر است افزود: نقش رسانه در توسعه ارتباطات در دنیای امروز مشهود است به طوری که گاهی تاثیر یک فیلم سینمایی در ذهن انسان بسیار بیشتر از ساعت ها سخنرانی و کلاس های آموزشی سنتی است.
مهران فر تقویت فرایند یاددهی و یادگیری، تعمیق، ماندگاری و پایداری آموزش، افزایش نشاط روحی و جسمی، ایجاد انگیزه فیلم سازی و تولید محتوای آموزشی در دانش آموزان و معلمان را از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره بیان کرد.
هم اکنون حدود 12 هزار دانش اموز زیر نظر یکهزار و 200 فرهنگی شهرستان تحصیل می کنند.
شهر اسدیه مرکز شهرستان مرزی درمیان در 105 کیلومتری شرق بیرجند قرار دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
*7556*3028* خبرنگار- حکیمه مصطفایی*انتشار- رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.