به گزارش ایرنا حجت الاسلام محمد مختاری شامگاه یکشنبه در آیین عزاداری شهادت امام حسن عسکری (ع) در مسجد امام حسن عسکری بیرجند افزود: تمام عزاداری های مسلمانان در ایام محرم و صفر و سایر مصیبت ها باید با مهدویت گره بخورد.
وی مهدویت را مهم ترین فلسفه عزاداری و سوگواری ها دانست و اظهار کرد: با اینکه 13 امام معصوم گرفتار ظلم و ستم ظالمان شده اند و در غربت به شهادت رسیده اند اما امام زمانمان در مصیبتی بزرگتر از آن گرفتار شده است.
مدرس حوزه و دانشگاه گفت: امروزه امام زمان (عج) یقینا منتظر است که فضا برای ظهور آماده شود اما بزرگترین مصیبت این است که آنقدر سرگرم زندگی شده ایم که فضا را برای ظهور آن حضرت آماده نمی کنیم.
وی با بیان اینکه تربیت منتظران صالح بزرگترین عزاداری بر غربت و مظلومیت امام زمان (عج) است افزود: منتظر صالح شیعه اسمی و حرفی نیست بلکه شیعه ای است که شایسته است و از موازین دین اش عقب نشینی نمی کند.
مختاری تصریح کرد: جریان داعش، مسائل عرب و سوریه در جهان نشان داد که شیعه های امروز همانند کوفیان نیستند بلکه از کشورهای مختلف در قالب لشکرهای زینبیون، فاطمیون، حیدریون و... وارد میدان شدند و زیر بار ذلت نرفتند.
به گفته وی منتظر صالح باید خودشناس باشد و در این راستا دوست و دشمن را تفکیک کند زیرا بزرگترین دشمن ما غرایض و نفس اماره ماست که تنها راه جلوگیری از آن جهاد اکبر است.
امام جمعه موقت بیرجند اظهار کرد: اعلام برائت از دشمنان باید با دل، قلب و زبان باشد و اگر دل جنایت های آمریکا و صهیونیست را برنتافت با زبان هم اعلام برائت و بیزاری کنیم.
وی گفت: باعث بسی تعجب است دیدن کسانیکه بعد از چهل سال جنایت و کشت و کشتار استکبار هنوز در گفتن شعار مرگ بر آمریکا مردد هستند زیرا مسلمان واقعی ذلت نمی پذیرد و در برابر ظلم با قاطعیت ایستادگی می کند.
همزمان با هشتم ربیع الاول مصادف با شهادت امام حسن عسکری (ع) مردم خراسان جنوبی در مساجد، تکایا، حسینیه ها و امامزادگان سراسر استان به سوگ نشستند.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
*3215*3028*خبرنگار- محمدرسول ابراهیمی اسفدن*انتشار- رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.