حسین حسینی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 13 میلیارد و 500 میلیون ریال تسهیلات اشتغالزایی در این مدت به مددجویان شهرستان قاینات از محل صندوق ولایت امداد و منابع بانکی پرداخت شد.
وی بیان کرد: این تسهیلات با هدف توانمندسازی و اشتغالزایی خانواده ‌های زیرپوشش در بخش‌ های مختلف کشاورزی، دامپروری، صنایع دستی، طیور، خدمات و حمل و نقل پرداخت شد.
وی گفت: شوق زیارت، طرح واحد فرهنگی کمیته امداد است که براساس آن نیکوکاران در تامین هزینه های اعزام خانواده های تحت حمایت مشارکت می کنند و هم اکنون تمامی شرایط اسکان و غذا برای اعزام یکهزار نفر از مددجویان شهرستان توسط کمیته امداد در مشهد مقدس فراهم شده است.
مدیر کمیته امداد شهرستان قاینات افزود: اگر خیرین هزینه رفت و برگشت این مددجویان را به مبلغ 30 میلیون تومان تامین کنند هیچ مشکلی در اعزام مددجویان به مشهد مقدس نداریم.
وی اظهار کرد: این نهاد در کنار اجرای سایر طرح های توانمندسازی و رفع مشکلات معیشتی نیازمندان با جمع آوری کمک های مردمی، ضمن تعامل با خیران کمک های ویژه ای نیز برای اعزام فقرا به اماکن زیارتی جذب می کند.
حسینی گفت: در طرح شوق زیارت همه مددجویان کهنسال و خانواده هایی که تاکنون به زیارت امام رضا (ع) مشرف نشده اند یا سال های متمادی از زیارت قبلی آنان می گذرد، با تعیین اولویت به مشهد مقدس اعزام می شوند.
شهرستان قاینات در شرق ایران قرار دارد و از شرق به شهرستان زیرکوه و از شمال به خراسان رضوی، از غرب به شهرستان سرایان و از جنوب به شهرستان های درمیان و بیرجند محدود است.
شهر قاین مرکز شهرستان قاینات در 110 کیلومتری بیرجند قرار دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
*7556*3028* خبرنگار- حکیمه مصطفایی*انتشار- رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.