سرهنگ حسین رضایی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: یکی از آداب خوب مردم استان این است که برای برپایی عزاداری ایام محرم به ویژه تاسوعا و عاشورا به روستاهای خود مراجعه می کنند.
وی ادامه داد: در سه روز آینده در محورهای روستایی استان شاهد افزایش تردد خواهیم بود، اگرچه تمهیدات ترافیکی و طرح ویژه پلیس در حال اجراست اما چند توصیه برای سهولت در رفت و آمد و تردد در این مسیر بیان می شود.
وی گفت: وسایل نقلیه هنگام نزدیک شدن به هیات های عزاداری سعی کنند با احتیاط کامل عبور کنند و از تردد در وسط هیات ها جدا خودداری شود.
به گزارش ایرنا رضایی اظهار کرد: با توجه به اینکه اکثر هیات ها از روستایی به روستای دیگر در حال عزیمت بوده یا دید و بازدیدهای هیاتی به عنوان یک سنت حسنه مرسوم است، جابجایی اعضای هیات ها گاهی با وانت بار یا کامیون صورت می گیرد که سعی شود با وسایل نقلیه مانند اتوبوس و مینی بوس باشد در غیر اینصورت با ایمنی کامل و احتیاط 100 درصد انجام شود.
وی افزود: در روستاهای بزرگ و حاشیه راه ها گاهی هیات ها از سطح جاده های اصلی برای تردد و راهپیمایی استفاده می کنند که به مسئولان هیات توصیه می شود از حاشیه راه ها و جاده های برون شهری استفاده نشود.
وی گفت: چنانچه هیات ها بخواهند از این مسیر استفاده کنند باید اقدامات لازم مانند حرکت در جهت خلاف ترافیک، استفاده از نیروهای پرچم دار و انتظامات کافی و استفاده از علایم اخطاری هنگام عزیمت رعایت شود.
فرمانده پلیس راه خراسان جنوبی یادآور شد: با توجه به اینکه در سال های اخیر در چنین ایامی حوادث ترافیکی در روستا به دلیل در اختیار گذاشتن وسایل نقلیه به افراد کم و سن و سال و فاقد گواهینامه رانندگی زیاد بود، برای جلوگیری از حوادث تلخ رانندگی به خانواده ها توصیه می شود از در اختیار گذاشتن وسایل نقلیه به فرزندان فاقد گواهینامه جدا جلوگیری کنند.
وی افزود: با توجه به اینکه بافت اکثر روستای استان فاقد ابنیه لازم برای تردد وسایل نقلیه بوده و در این ایام تردد وسایل نقلیه در روستاها افزایش می یابد لذا تردد در معابر روستایی با احتیاط کامل و با سرعت مطمئنه انجام شود.
رضایی گفت: از طرفی با توجه به اینکه در راه های روستایی ابنیه لازم برای ظرفیت بالا و سرعت زیاد طراحی نشده و حداکثر سرعت 60 کیلومتر است باید از سرعت مطمئنه و مجاز استفاده کرد.
وی تاکید کرد: آن دسته از کسانی که قصد مسافرت در پایان عزاداری ها را دارند حتما به مسئله خستگی و خواب آلودگی توجه ویژه داشته باشند.
وی اضافه کرد: در سنوات گذشته شاهد مسافرت عده زیادی از همشهریان با خستگی و خواب آلودگی در ساعات پایانی عزاداری ها بودیم که تقاضا می شود حتما رعایت احتیاط و هوشیاری لازم را در رانندگی داشته باشند.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
7557*3028* خبرنگار- رقیه محمدی * انتشاردهنده- رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.