حجت الاسلام محمد مختاری در خطبه های این هفته نماز جمعه بیرجند، افزود: هدف استکبار جهانی از ابتدا ساقط کردن نظام اسلامی بود، بعد از 40 سال، امروز ایران اسلامی در همه جبهه ها حرف خود را به کرسی نشانده است.
وی اظهار کرد: امروز از تریبون نماز جمعه اعلام می کنم، ای آمریکا از ملت ایران عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر.
وی یادآور شد: در هفته اخیر تحول مثبت و تغییر دلگرم کننده در خراسان جنوبی رخ داد و امام جمعه بیرجند از طرف مقام معظم رهبری انتخاب و همچنین از طرف هیات دولت استاندار جدید منصوب شد.
وی افزود: مردم استان از این تحولات خوشحال شدند و یکی شدن جایگاه نماینده ولی فقیه با امامت جمعه مرکزا استان از سوء تفاهم ها جلوگیری می کند.
وی گفت: در یکسال گذشته حرف هایی مطرح شد که دل مومنان و مردم متدین استان را رنجاند که با انتصاب استاندار جدید خراسان جنوبی امروز همه مسئولان، مردم، روحانیان و ائمه جمعه و کسانی که دل در گرو پیشرفت استان دارند با یکدیگر همدل و همصدا هستند.
وی تصریح کرد: روحانیان استان آماده هر گونه همکاری با استاندار خراسان جنوبی هستند، بخشی از مشکل استان ریشه در دوران طاغوت، بخشی مربوط به خشکسالی و بخشی در کم کاری برخی دولتمردان دارد.
وی اضافه کرد: با وجود مشکل فراوان، این استان ظرفیت های بالقوه زیادی مثل نیروی انسانی نخبه، مردم متدین، معادن و ... دارد.
امام جمعه موقت بیرجند در ادامه بیان کرد: آستان قدس رضوی برای برطرف کردن ضعف سرمایه گذاری مردمی اعلام آمادگی کرده است از این رو از استاندار خراسان جنوبی تقاضا داریم با همکاری آستان قدس برای رفع مشکل استان برنامه ریزی کنند.
مختاری ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: جانبازان، ایثارگران و ... به گردن همه ما حق دارند و اقتدار کشور مرهون این عزیزان است.
وی با اشاره به آغاز سال تحصیلی اظهار کرد: آموزش و پرورش مهم ترین وزارتخانه ای است که نقش اصلی در آینده کشور دارد.
وی اضافه کرد: اگر این حوزه وظیفه خود را به درستی انجام دهد نیروی های آینده کشور زبده و توانمند خواهند شد.
مختاری گفت: مقام معظم رهبری به درستی سند 2030 را از نظام آموزشی کشور خارج کردند و این موجب شد نفوذ دشمن خنثی شود.
خطیب جمعه بیرجند در بخش دیگری از سخنانش افزود: آغاز عزاداری امام حسین(ع) فرصت طلایی برای غنی سازی فرهنگی و رشد هرچه بیشتر است.
وی اظهار کرد: از همه مبلغان، روحانیان و مداحان و عموم مردم تقاضا دارم تنها به پرشور شدن مراسم محرم اکتفا نکنند، باید به معارف محرم نیز بپردازیم.
وی یادآور شد: محرم را با مهدویت گره بزنیم و گذشته باید با حال ارتباط پیدا کند تا بتوانیم جامعه واقعی اسلامی تشکیل داده و با ظهور امام زمان(عج) تمدن اسلامی را در جهان محقق کنیم.
نمازگزاران بیرجند همزمان با سراسر کشور پس از اقامه نماز جمعه با سردادن شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل در واکنش به سخنان اهانت آمیز رئیس جمهوری آمریکا در سازمان ملل متحد علیه ایران، راهپیمایی اعتراض آمیز کردند.
به گزارش ایرنا، رئیس جمهوری آمریکا سه روز قبل در نخستین سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل در مورد توافق هسته ای گفت، این بدترین و یکی از یک طرفه ترین توافقی بوده که آمریکا تاکنون در آن حضور داشته است، این توافق مایه دردسر و نگرانی برای آمریکا شده است.
ترامپ افزود: ما اجازه نخواهیم داد ایران سلاح هسته ای بسازد، ما نمی توانیم اجازه دهیم که ایرانی ها از توافق هسته ای به عنوان پوششی برای جنگ افراز هسته ای خود استفاده کند.
*7559*6054*خبرنگار-امیرشاهین نایبی فر*انتشاردهنده-مریم پنجابی*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.