حجت الاسلام محمد شمس الدین روز شنبه در دیدار مدیر و کارکنان بخش کشاورزی و منابع طبیعی بشرویه با وی به مناسبت روز جهانی بیابان زدایی(27خرداد) افزود: اجرای سیاست های صحیح در زمینه حفظ منابع آبی ضروری است.
وی ادامه داد: آب شیرین منطقه بشرویه دارای کیفیتی مطلوب است ولی با توجه به محدود بودن این منابع باید تدبیرهای لازم برای استفاده بهینه و مطلوب از این منابع اندیشیده شود.
حجت الاسلام شمس الدین با تاکید بر اصلاح الگوهای مصرف آب در بخش کشاورزی، اضافه کرد: با برگزاری نشست های توجیهی و ارایه آموزش های لازم برای کشاورزان می توان از منابع محدود آبی صحیح استفاده کرد.
وی با تاکید به حفظ ذخایر آبی اظهار کرد: با اجرای طرح های آبخیزدازی برای حفظ روان آب های جاری شده باید از اتلاف این ذخایر در اراضی بیابانی جلوگیری شود.
به گزارش ایرنا، امام جمعه بشرویه بیان کرد: خشکسالی و کم آبی تهدیدی جدی برای زندگی جوامع بشر است و در صورت تداوم این بحران به مرور زمان شاهد خالی از سکنه شدن روستاها خواهیم بود.
شمس الدین ، کشاورزی را یکی از مهم ترین ملاک ها در سنجش توسعه کشورها دانست و افزود: با مهاجرت روستاییان به مناطق شهری بخش مهمی از فعالیت های کشاورزی نیز از بین می رود و این موضوع آسیب جدی به بدنه اقتصاد کشاورزی کشور می زند.
وی اضافه کرد: با تقویت اقتصاد کشاورزی می توانیم به جنگ با دشمنان برویم و در این مسیر بهره گیری از ظرفیت و امکانات بومی هر منطقه بیشتر از قبل باید مورد توجه قرار گرفته شود.
21 تا 27 خرداد با نام هفته جهاد کشاورزی نامگذاری شده است.
شهر بشرویه در 300کیلومتری شمال غرب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
*7550*2047*خبرنگار- نرگس سینایی* انتشار دهنده -عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.