مولوی سید احمد عبدالهی روز یکشنبه در دومین شورای آموزش و پرورش شهرستان درمیان ، افزود: ماه مبارک رمضان نمادی از بندگی خالصانه خداوند متعال است.
وی با بیان اینکه باید در این ماه مبارک توجه ویژه ای به مستمندان شود، گفت: این ماه فرصتی برای کمک به فقرا و نیازمندان و حمایت بخشی از آسیب دیدگان جامعه است.
وی با بیان اینکه خالی بودن معده در ماه مبارک رمضان باعث ارتقای روح انسان می شود ، گفت: انسان موجودی است که هم به غذای روح و هم به غذای جسم نیاز دارد، عبادت، استغفار و نماز از جمله غذاهای روح انسان است.
وی با اشاره به اینکه ماه مبارک رمضان باعث اتحاد بیشتر بین مسلمانان می شود، اضافه کرد: هم اکنون در تمام کشورهای اسلامی مسلمانان از صبح صادق تا غروب آفتاب روزه داری می کنند و در پایان این ماه توسط خداوند متعال بخشیده می شوند.
وی با تشکر از مردم شهرستان برای حضور گسترده در پای صندوق های رای در انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا که 29اردیبهشت ماه برگزار شد، گفت: تا هر زمانی که توطئه های دشمنان علیه جمهوری اسلامی ایران ادامه دارد، حضور مردم در پای صندوق های رای پیروزی بزرگی برای ملت است.
امام جمعه اهل سنت شهر اسدیه بیان کرد: حضور گسترده مردم در پای صندوقهای رای کمتر از فتح خرمشهر نیست چرا که دشمنان همواره به انتخابات جمهوری اسلامی ایران چشم دوخته اند.
وی با اشاره به اینکه به فرموده مقام معظم رهبری مردم برنده اصلی انتخابات هستند، یادآور شد: انتخابات 29اردیبهشت ماه هم باصحت کامل و هم با حضور گسترده مردم این شهرستان مرزی برگزار شد.
به گفته وی حضور گسترده مردم در پای صندوق های رای وظیفه دولت را سنگین تر می کنند چرا که باید دولت با تلاش بیشتری در راستای حل مشکلات اقتصادی و اشتغال جوانان تلاش کند.
مدیر آموزش و پرورش درمیان هم با بیان اینکه 45 نفر از دانش آموزان شهرستان رتبه های برتر مسابقات استانی قرآن و عترت را کسب کردند، گفت: دانش آموزان برگزیده مسابقات استانی به مرحله کشوری اعزام خواهند شد.
حسین مهران فر، با اشاره به اینکه تا 25 خرداد ماه تمام مدارس شهرستان تعطیل می شود، گفت: برنامه ریزی برای برگزاری کلاس های اوقات فراغت دانش آموزان ضروری است.
وی اضافه کرد: دایرشدن کلاس های ورزشی در برهه کنونی که کم تحرکی دامنگیر افراد جامعه شده می تواند در رفع بسیاری از مشکلات جامعه از جمله بیماری ها اثرگذار باشد.
وی بیان کرد: تامین زمین برای احداث پیست دومیدانی برای دانش آموزان در مرکز شهرستان ضروری است.
گفتنی است هزینه دریافتی از دانش آموزان در مدارس شبانه روزی شهرستان در شورای شاده یک میلیون و 500 هزار ریال و از سایر دانش آموزان300 هزار ریال تعیین شد.
هم اکنون حدود 11هزار دانش آموز در شهرستان درمیان تحصیل می کنند.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
*7556 **2047*خبرنگار- حکیمه مصطفایی*انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.