حسین بخشی روز یکشنبه به ایرنا، افزود: مطالعات طرح محرومیت زدایی در بخش قهستان از یک سال گذشته آغاز شده و با همکاری دهیاران و شوراهای اسلامی تمام مشکلات روستاهای منطقه بررسی شده است.
وی با بیان اینکه برای بررسی مشکلات در هر روستا یک هسته محرومیت زدایی شامل پنج نفر تشکیل شده است که این افراد مشکلات روستاها را بررسی و به کارگروهها ارسال می کنند، گفت: قرارگاه پیشرفت و آبادانی در پنج کارگروه فرهنگی، عمران و زیرساخت، معیشت و اقتصاد، طب و سلامت و تعلیم و تربیت فعالیت می کند و هر کارگروه تلاش خود را برای پیشرفت جامعه هدف خود بکار می گیرد.
به گفته وی هزینه های اجرای این طرح محرومیت زدایی را قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه پرداخت می کنند که در قالب این طرح مرمت قنات ها و ایجاد استخرهای ذخیره آب و حفر کانال های کشاورزی توسط بسیج سازندگی انجام می شود.
وی بیان کرد: در سال 95 سه میلیارد و 470میلیون ریال تسهیلات اقتصاد مقاومتی در این شهرستان مرزی به متقاضیان پرداخت و زمینه اشتغال 20 نفر ایجاد شد.
وی افزود: این تسهیلات به بسیجیان و افراد عادی در قالب راه اندازی واحدهای پرورش قارچ، شترمرغ، بوقلمون، ایجاد بارگاه زرشک خشک کنی، تولید محصول گلخانه ای و صنایع دستی و پرورش دام های سبک و سنگین پرداخت شد.
طرح توسعه و آبادانی در 6 دهستان خراسان جنوبی از اول سال 96 وارد مرحله اجرایی شده این طرح در دهستان های «شوسف، میغان، درح، قهستان ، پطرگان و منتظریه» در حال اجراست.
شهر اسدیه مرکز شهرستان مرزی درمیان در 105کیلومتری شرق بیرجند قرار دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
*7556 **2047*خبرنگار- حکیمه مصطفایی*انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.