سرگرد علی خبازی عصر روز سه شنبه در نشست هماهنگی برنامه های سالروز گرامیداشت فتح خرمشهر افزود: سوم خرداد روز به ثمر رسیدن مردانگی و غیرت و ایثار است.
وی ادامه داد: سالروز آزادسازی خرمشهر باید همه ساله تلنگری در ذهنمان ایجاد کند تا امروز نیز پس از گذشت سال ها از دفاع مقدس، استمرار دهنده راه شهدا باشیم.
خبازی اضافه کرد: ایجاد شناخت و درک عمیق از حماسه رزمندگان ایران در عملیات بیت المقدس برای فتح خرمشهر موجب بصیرت افزایی و آگاهی نسل جوان می شود.
وی اظهار کرد: ما هر سال در این روز قدردان رشادت های دلاورمردانی هستیم که باعث سرافرازی مردم ایران اسلامی در بین سایر ملت ها شدند.
به گزارش ایرنا، خبازی تاکید کرد: امروز نیز وظیفه ما است که راه شهدا را ادامه دهیم و در عرصه هایی دیگر نظیر اشتغال، تولید و به ویژه اقتصاد مقاومتی جهاد کنیم.
وی انتخابات را یکی از مهم ترین عرصه های جهادی خواند و گفت: امیدواریم ملت ایران با انتخاب آگاهانه و هوشمندانه فردی اصلح آینده ای درخشان تر را برای میهن اسلامی رقم بزنند.
خبازی از برگزاری برنامه های متعدد به مناسبت سالروز فتح خرمشهر در بشرویه خبر داد و افزود: برگزاری یادواره شهدای پایگاه یاس نبی شهر ارسک و دیدار با خانواده های فتح خرمشهر از جمله برنامه های شاخص این روز است.
وی از برگزاری مراسم جشن و نورافشانی خبر داد و اضافه کرد: برگزاری صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی و غبارروبی و عظر افشانی مزار شهدای بشرویه از جمله دیگر برنامه های محوری سالروز آزادسازی خرمشهر خواهد بود.
فرمانده سپاه بشرویه بر حضور پررنگ مردم و مسئولان در برنامه های پیش بینی شده تاکید کرد و گفت: برگزاری مراسم های یاد بود برای شهدا ایجاد کننده شناخت بیشتر جوانان از شهدا و تداوم ارمان ها و ارزش های این دلاورمردان است.
خرمشهر که در جنگ تحمیلی توسط نیروهای رژیم بعثی عراق اشغال شده بود در سوم خرداد سال 1361 و در جریان عملیات بیت المقدس آزاد سازی شد و به دلیل اهمیت این آزادسازی این روز توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی با عنوان روز مقاومت، ایثار و پیروزی نامگذاری شده است.
شهر بشرویه در 300کیلومتری شمال غرب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
*7550* 6054*خبرنگار- نرگس سینایی* انتشار دهنده -مریم پنجابی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.