حجت الاسلام هادی جعفری راد عصر روزشنبه به ایرنا افزود: همچنین چهارمین همایش تجلیل از همسران و فرزندان ممتاز روحانیان اهل تسنن استان در شهر اسدیه مرکز شهرستان درمیان برگزار شد که 126 نفر از همسران و فرزندان ممتاز تحصیلی طلاب اهل سنت تجلیل شدند.
وی هدف از برگزاری این همایش را ترغیب فرزندان طلاب به کسب علم و دانش عنوان کرد و گفت: فرزندان طلاب می‌توانند در تمامی مقاطع تحصیلی موفق باشند و این موضوع با حمایت والدین دور از دسترس نیست.
به گفته وی نقش والدین در پیشرفت فرزندانشان در راستای تحصیل علم و دانش مهم است، دانش آموزان ممتاز در محیطی فاقد از هرگونه اختلاف و ناآرامی رشد می کنند.
نماینده دفتر ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان جنوبی هم کسب علم در رشته های مختلف را راه نجاتی برای انسان دانست و یادآور شد: انسانها به وسیله علم نجات پیدا می کنند.
حجت الاسلام مجید جابری با بیان اینکه یک هزار سال اتحاد مسلمان باعث پیشرفت مسلمانان در عرصه های مختلف شده است، بیان کرد: در 300 سال گذشته انگلیس با تفرقه بین مسلمانان، ما را از پیشرفت علمی بازداشته اند.
وی با اشاره به اهمیت علم و دانش در جامعه گفت: نخستین برخورد قرآنی و آسمانی با کلمه «اقراء» و توصیه به علم و سواد آموزی آغاز شده است، در بسیاری از آموزه های دین مبین اسلام همواره بر علم آموزی و کسب دانش تاکید شده است.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
*7556 **2047*خبرنگار- حکیمه مصطفایی*انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.