سرتیپ 2ستاد قوام یوسفی روز پنجشنبه در جلسه هماهنگی برنامه های روز ارتش(29 فروردین) و گرامی داشت سالروز (21فروردین) شهادت امیر سپهبد علی صیاد شیرازی در بیرجند، افزود: اطراف دیواره مرزی ایران، شعله آتش استکبار جهانی افروخته شده است.
وی بیان کرد که به برکت اسلام و عنایت حضرت ولی عصر(عج)، نعمت ولایت، وجود نیروهای مسلح مقتدر، دشمنان جرات جسارت و طمع ورزی به سرحدات ایران اسلامی ندارند.
وی اظهار کرد: امنیت پایدار، ثبات و قدرت بازدارندگی که در ایران اسلامی حاکم است، عامل خوشحالی دوستان نظام است و درخت ناامیدی را در دل دشمن ایجاد می کند.
وی تصریح کرد: جهان اسلام سال های گذشته در نوک پیکان حمله دشمنان قسم خورده اسلام قرار داشت، به لطف الهی در سال 1395در برخی کشورهای اسلامی مانند سوریه و عراق هر روز شاهد نابودی تشکیلات دشمن و پیروزی سربازان اسلام بودیم.
فرمانده ارشد آجا در استان یادآور شد: خراسان جنوبی در شرقی ترین منطقه کشور و هم مرز با افغانستان که از نظر امنیت بی ثبات است، قرار دارد.
سرتیپ یوسفی افزود: هر جریانی که بخواهد به نظام، جایگاه ولایت، باورهای دینی و اعتقادی ما کوچکترین ضربه ای وارد کند محکوم به نابودی است و نباید اجازه داد در استان ولایتمدار خراسان جنوبی صحبت هایی مطرح شود که ولایتمداری مردم استان را به زیر سئوال ببرد.
وی اظهار کرد: ما به عنوان سرابازان ولایت علاوه بر حوزه داخلی به حوزه خارجی هم باید توجه داشته باشیم
وی ادامه داد: نیروهای مسلح مقتدر، با داشتن نیروهای مومن و ایثارگر وظیفه اصلی خود را در حوزه دفاعی و بازدارندگی و بالابردن قدرت دفاعی به نحو مطلوب انجام می دهند.
وی تصریح کرد: امروز شاهد آنچنان قدت بازدارندگی در ایران هستیم که مستکبران در مجاورت مرزهای کشور مستقرند و به لطف الهی، وجود ولایت فقیه، فرمانده دور اندیش و توانمند و حمایت های مردمی جرات هیچگونه حرکتی علیه ایران ندارد.
وی اضافه کرد: اگر دشمنان با هم متحد شوند در برابر اسلام عزیر و نظام جمهوری اسلامی ایران هیچ غلطی نمی توانند بکنند.
سرتیپ یوسفی یادآور شد: اگر شاهد دست درازی به ملت و مملکت باشیم آن دست را قطع می کنیم و در رکاب ولایت و توکل به خدا روز به روز شاهد عزت و اقتدار نظام در گستره جهانی هستیم.
وی افزود: باید دست به دست هم دهیم و روز 29 فروردین که فرمانده کل قوا روز تجلیل از ارتش جمهوری اسلامی نامگذاری کردند گرامی داشته شود و متفاوت تر از دیگر روزها به آن توجه کنیم.
وی اظهار کرد: در این روز یگان های ارتش با همراهی سایر یگان های مقتدر مسلح بخشی از صلابت و اقتدار خود را به نمایش می گذارد، برای نشان دادن صلابت واقعی بخشی از نیروهای مسلح نیازمند همراهی همه مسئولان در استان هستیم.
وی ادامه داد: رژه، ایجاد انسجام بیشتر میان نیروهای مسلح مستقر در استان، نمایش اقتدار و توان رزمی، آمادگی و انضباط نیروهای مسلح، تجدید میثاق با آرمان های امام خمینی(ره)، تجدید بیعت با مقام معظم رهبری از برنامه های ارتش در استان است.
وی اظهار کرد : ارتش مفتخر است با به کارگیری یگان های منتخب از واحدهای تابعه نیروهای مسلح در خراسان جنوبی شامل یگان های تابعه ارتش و نیروهای منتخب از دیگر یگان های نظامی و همراهی یگان های انتظامی، مرزبانی و ...این مسئولیت را در روز 29 فروردین ماه 96 اجرا کند.
وی افزود: مراسم بزرگداشت مقام شهیدان در مسجد امام حسین (ع) بیرجند، روز 21 فروردین ماه با حضور یکی از همرزمان شهید صیاد شیرازی برگزار می شود.
وی اظهار کرد: عطرافشانی و گلباران قبور مطهر شهدا، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، شرکت کارکنان در نماز جمعه، تشکیل یگان وحدت برای مراسم رژه، مصاحبه تلویزیونی برای نمایش اقتدار ارتش و ... از دیگر برنامه هاست.
یوسفی گفت: یگان های ارتش مفتخرند به عنوان سربازان نظام در ابتدای انقلاب نقش به سزایی در روند پیروزی داشتند و ارتش بعد از پیروزی انقلاب اولین سازمانی بود که به فرمان امام خمینی(ره) با تقویت ساختار خود در دفاع از اهداف انقلاب اقدام کرد.
*7559*2047*خبرنگار-امیرشاهین نایبی فر-انتشاردهنده-عباسقلی اشکورجیری*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.