احترام گذاشتن به کار و سرمایه ملی با مصرف کالای داخلی بی شک باعث تولید ملی خواهد شد و زمانی که تولید ملی در جامعه ای رشد یابد بدون شک آن جامعه دارای استقلال سیاسی و اقتصادی منسجمی خواهد بود.
استفاده از تولید داخلی باعث ایجاد کار و اشتغال در جامعه می شود و به همان اندازه که مردم هر کشور در مصرف کالای داخی توجه بیشتری داشته باشند، به همان میزان کار و اشتغال بیشتری در جامعه به وجود خواهد آمد.
مصرف کالای داخلی باعث ایجاد اعتماد به نفس در تولید کننده می شود و این ویژگی خود زمینه ساز ابتکار و تنوع در تولیدات داخلی خواهد شد.
این در حالی است که مردم در هر جامعه ای با مصرف کالای داخلی نقش موثری در کاهش نرخ تورم خواهند داشت و در این صورت با رونق تولید، تورم کمتر می شود، گرانی از بین می رود و در نتیجه اشتغال در جامعه افزایش پیدا خواهد کرد، پس باید توجه داشته باشیم که با مصرف کالاهای داخلی زمینه ساز رشد و توسعه اقتصادی کشورمان شویم.

** خرید کالای داخلی یکی از مهمترین ارکان توسعه اقتصادی پایدار است
نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی، گفت: خرید کالای داخلی یکی از مهمترین ارکان توسعه پایدار است و به همان میزان که این مهم افزایش یابد از مشکلات اقتصادی کشور کاسته خواهد شد.
فرهاد فلاحتی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: استقبال مردم از مصرف تولیدات داخلی در کنار جلوگیری از بیکاری و توسعه کارخانجات، رشد تکنولوژی را دربر خواهد داشت و این در حالی است که رشد تکنولوژی مقدمه ای بر اقتصادی پویا و ماندگار خواهد بود.
به گفته وی با رشد تکنولوژی، کیفیت کالاهای ایرانی افزایش می یابد و به همان میزان از تقاضای کالاهای خارجی کاسته می شود و بی شک زمانی که مردم به کالاهای خارجی رغبتی نشان ندهند جلوی قاچاق کالا و ارز هم گرفته خواهد شد.
فلاحتی با اشاره به اینکه اقتصاد پایدار نیازمند یک نوع عزم ملی است، عنوان کرد: امروزه مردم به کمک مسئولان باید به فکر آینده کشور باشند و گام های مثبتی را در ارتباط با رشد تولید، جلوگیری از رکود و کمک به اقتصاد جامعه بردارند و این گام ها جز با مصرف کالای داخلی میسر نخواهد شد.
وی تصریح کرد: تولید کنندگان داخلی باید محصولاتی با کیفیت و دارای استاندارد های جهانی به بازار عرضه کنند تا مردم رغبتی نسبت به خرید کالای خارجی پیدا نکنند.
نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی، نقش دولت در تامین گردش مالی تولید کنندگان داخلی و کمک در ثبات قیمت ها را الزامی دانست و افزود: بی ثباتی قیمت ها نباید ارزش پول که به عنوان ذخیره ملی تلقی می شود را کاهش دهد.
به گفته وی در همین ارتباط برنامه ریزی جدی اقتصادی توسط دولت و به تبع آن وزارتخانه های مربوطه، نیاز است که باید کاملا کارشناسانه پیگیری شود.

** مبارزه جدی با قاچاق کالا و ارز امری حیاتی است
به گزارش ایرنا فلاحتی، با اشاره به اینکه مبارزه جدی با قاچاق کالا و ارز امری حیاتی است، افزود: قاچاق کالا هم می تواند بازار سرمایه را تخریب کند و باعث رکود شود و هم اشتغال را در جامعه نابود کند و دولت با برخوردی جدی باید تولید کنندگان را دلگرم به تولید کند و زمینه ساز رشد و جهش اقتصادی در کشور شود.
به گفته وی در این صورت هم تولید کننده محصول با کیفیت تری را به بازار عرضه می کند و هم خریدار از مصرف کالای داخلی راضی تر خواهد بود.
وی در ادامه از مردم ایران درخواست کرد که با خرید و مصرف کالای ایرانی گامی موثر در ارتباط با شکوفایی هر چه بهتر جمهوری اسلامی ایران بردارند و آینده فرزندانشان را تضمین کنند.

** مصرف کالای داخلی منجر به توسعه اقتصاد پایدار در کشور می شود
یکی از فروشندگان لوازم خانگی در بیرجند، با اشاره به اینکه مصرف کالای داخلی، با روندی زنجیر وار بر اقتصاد کشور تاثیر می گذارد، افزود: مصرف کالای داخلی، تولید، حمل و نقل، بازار و سایر ارکان وابسته را متحول می کند و به توسعه اقتصادی پایدار می انجامد.
مرتضی ناصری، افزود: مصرف کالای داخلی، اشتغال مستقیم را به همراه خواهد داشت و برای مبارزه با بیکاری درهر جامعه ای مفید و مهم است.
وی ادامه داد: عرضه محصولات داخلی شرایطی دارد که کیفیت اولین اولویت این شروط است و این در حالی است که برای عرضه تولید داخلی حداقل باید تولید کنندگان بتوانند 60 درصد رضایت مشتریان را به دست آورند.
وی اظهار کرد: بی شک اگر حمایت دولتی از بخش خصوصی ارتقا یابد این کیفیت به خودی خود به وجود می آید زیرا تا تولید کننده امنیت کاری در کشور پیدا نکند بیشتر به فکر سود است تا کیفیت بخشی، و در این صورت هیچ کالای داخلی دارای کیفیت رضایت بخش نخواهد بود.
وی ادامه داد: در همین ارتباط باید وضعیت به گونه ای شود که تولید کنندگان متکی به خودشان باشند نه اینکه چشم به دنبال تسهیلات بانکی داشته باشند و سرمایه اصلی خود را به بنگاه های اقتصادی خارج از کشور ببرند و برای تزریق این سرمایه به صنعت داخلی هراس امنیت مالی داشته باشند.
به گفته وی تا کالای ایرانی کیفیت مطلوب را به دست نیاورد همواره علاوه بر آسیبی که به اقتصاد کشور وارد می شود مردم هم تمایل بیشتری به خرید کالاهای خارجی پیدا می کنند و این روند بی شک صنعت کشور را به تعطیلی خواهد کشاند.
وی در ادامه با اشاره به اینکه شرکت های تولیدی در کشور باید دانش بنیان باشند، افزود: شرکت های داخلی باید در کنار کیفیت تنوع محصولات خود را بالا ببرند تا بتوانند در این حجم تنوع محصولات خارجی قد علم کنند و روندی موفقیت آمیز را طی کنند.
به گزارش ایرنا، عموما اواخر سال و در آستانه سال نو، خرید و فروش کالا در بازار های محلی و منطقه ای رونق خاصی پیدا می کند.
مردم به دنبال کیفیت کالا با قیمت های مناسب هستند، متاسفانه قاچاق برخی کالاها و عرضه آن با قیمت پایین تر نسبت به کالاهای داخلی به اقتصاد ملی زیان وارد می کند.
امروزه با پیشرفت تکنولوژی و افزایش مجموعه های دانش بنیان محصول و کالای ایرانی از کیفیت خوبی برخورداراست اما ذهنیت غلط برخی مردم در جامعه باعث شده که کالاهای خارجی را حتی با کیفیت پایین تر به کالاهای ایرانی ترجیح دهند.
این ذهنیت در درجه اول باعث تعطیلی برخی کارگاه های تولیدی می شود که صنعت کفاشی خراسان جنوبی از جمله آن است.
مردم با مصرف کالاهای داخلی نه تنها می توانند در پیشرفت و پویایی این قبیل کارگاه ها موثر باشند بلکه با مصرف کالای داخلی در چنین کارگاه هایی می توان زمینه اشتغال تعدادی از جوانان را فراهم کرد.
خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و برنامه‌های دولت در این زمینه از طریق مبارزه با کالاهای قاچاق و حمایت از تولید داخلی، «کمپین خبری خرید کالای ایرانی » را از روز شنبه، 14اسفند آغاز کرد.
مصرف‌کنندگان بازیگران اصلی عرصه تولید کشورند زیرا با خرید و حمایت از کالاهای ایرانی، ضمن کمک به رونق صنعت و تولید کشور، اهداف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در حمایت از تولید داخلی و مبارزه با کالای قاچاق را محقق می‌سازند.
براین اساس خبرگزاری جمهوری اسلامی همسو با تاکید رهبر معظم انقلاب در عملیاتی شدن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و برنامه‌های دولت در این زمینه، کمپین خبری خرید کالای باکیفیت داخلی را باهدف افزایش توانمندی صنایع داخلی و تشویق به بهبود تولیدات خود، از هفته آینده کلید می‌زند.
تبلیغات متعدد کالاهای خارجی در کشور سبب شده تا مصرف‌کنندگان ایرانی اینگونه تصور کنند که کیفیت تولیدات ایرانی همانند اجناس خارجی نیست اما واقعیت آن است که کالاهای ایرانی حتی در بازارهای خارجی نیز مشتری خاص خود را دارند اما در داخل کشور به دلیل عدم توجه مصرف‌کننده ایرانی، گاهی با برچسب مارک‌ها و برندهای خارجی به بازار عرضه می‌شوند.
برای دریافت لحظه به لحظه اخبار خراسان جنوبی به کانال تلگرامی irnabirjand@ ملحق شوید.
*3215* 6054*خبرنگار- محمد رسول ابراهیمی اسفدن*انتشاردهنده- مریم پنجابی*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.