حجت الاسلام یداالله وحدانی نیا، روز یکشنبه در کار گروه پیش بینی و پیشگیری از گسترش بافت های ناکارآمد ستاد بازآفرینی شهری استان افزود: احصا مناطق و روستاهای در خطر تخریب و مهاجرت های دسته جمعی و نامتعارف در استان باید مورد توجه واقع شود.
وی گفت: مردم تعدادی از روستاها به دلایل زیادی از جمله خشکسالی و کمبود منابع آبی به شهرها مهاجرت کرده اند که باید با ارایه طرح های پیشگیری جلوی مهاجرت روستایی ها را گرفت.
وی بیان کرد: در برهه فعلی خالی شدن برخی روستاها و مناطق مرزی از بعد امنیتی تهدید و مخاطره آمیز است.
به گزارش ایرنا، وحدانی نیا یادآور شد: ایجاد اشتغال، مهارت آموزی، مدیریت بحران آب با توجه به کشت و آبیاری سنتی و توجه بیشتر به وضعیت و معیشت روستاییان می توان از مهاجرت آنها به شهرها جلوگیری کرد.
وی اظهار کرد: تاکنون اقدامات زیادی در حوزه مهاجرت و توانمندسازی روستاییان در استان انجام شده است اگر هر کدام از دستگاه های مربوط دستورالعمل ابلاغی در این زمینه را ملاک قرار دهند گام های مثبتی در جلوگیری از مهاجرت روستاییان برداشته می شود.
وی بر ایجاد کمیته تخصصی توانمندسازی با مسئولیت سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تاکید کرد و افزود: برای تثبیت جمعیت در مناطق روستایی و عشایری نیازمند برنامه ریزی دقیق و کارشناسی شده هستیم.
مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری خراسان جنوبی نیز افزود: خشکسالی های 18 ساله مردم روستاهای استان را با مشکل زیادی مواجه کرده است اما وضعیت کنونی باید حفظ شود تا بر مشکلات روستاها افزوده نشود.
محمد رضا حسنی مقدم، گفت: زمینه ماندگاری جمعیت در مناطق روستایی باید فراهم شود استان هایی وجود دارد که بیش از یک سوم جمعیت شهر حاشیه نشین دارند که وضعیت استان در این زمینه مطلوب است.
وی ایجاد واحدهای صنعتی در مناطق روستایی را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: اقداماتی در خصوص تثبیت جمعیت در روستاها انجام شده یا در حال انجام است که با ایجاد اشتغال و عزم جدی مسئولان می توان از مهاجرت روستاییان پیشگیری کرد.


*7557* 2047 *خبرنگار* رقیه محمدی - انتشار دهنده - عباسقلی اشکورجیری

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.