مصطفی نخعی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: برای رسیدن به جهش تولید موانع زیادی پیش روی ما قرار دارد که باید در راستای رفع آن جدی‌تر عمل کنیم.

منتخب مردم نهبندان و سربیشه در انتخابات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بروکراسی اداری یکی از مهمترین موارد جهش تولید است، بیان‌کرد: بسیاری از سرمایه‌گذاری وقتی با روندهای اداری سخت‌گیرانه رو به رو می‌شوند، به عبارتی فرار را بر قرار ترجیح می‌دهند.

نخعی ادامه‌داد: هرچند تحقیق و پژوهش علمی در زمینه وضعیت خراسان‌جنوبی در حوزه بروکراسی اداری صورت نگرفته است ولی در ظاهر در استان ما روندهای اداری و بروکراسی‌ها در مقایسه با برخی از استان‌ها سخت‌گیرانه‌تر است.

أخذ مجوزها با سهولت صورت گیرد

وی با بیان اینکه در حوزه تولید أخذ مجوزها باید با سهولت بیشتری صورت گیرد، گفت: باید نهایت تلاش خود را برای ایجاد انگیزه در سرمایه‌گذاران داشته باشیم.

منتخب مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در نهبندان و سربیشه ظرفیت معدن، نزدیکی به مرز، شاه راه ارتباطی بودن با چندین استان را داریم ولی در کنار آن نداشتن پرواز مناسب در استان، نداشتن جاده مناسب و نداشتن زیرساخت‌های انرژی مطلوب نیز وجود دارد.

نخعی با اشاره به اینکه جاده‌های مناسب نیز در رونق تولید به نوعی تأثیرگذار است، اظهار کرد: تصادف اخیر در محور درح به سربیشه نشان داد که چگونه جاده‌های نامناسب جان هم استانی‌های ما را می‌گیرد.

بدون زیر ساخت مناسب جذب سرمایه‌گذار صورت نمی‌گیرد

وی بیان‌کرد: ما در نهبندان و سربیشه مزیت بزرگ معادن را داریم ولی وقتی در قطب معدنی شاهکوه و یا شهرک صنعتی نهبندان زیر ساخت مناسب در حوزه انرژی و برق وجود دارد نمی‌توان انتظار جذب سرمایه‌گذار را داشت.

منتخب مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی گفت: ایجاد زیر ساخت نیز یک وظیفه حاکمیتی است و دولت باید شرایط آن را فراهم کند.

نخعی با اشاره به اینکه در حوزه جهش تولید با خلاء‌های قانونی نیز رو به رو هستیم، اظهار کرد: این موضوع نیز باید توسط نهاد قانون‌گذاری و و نمایندگان مجلس پیگیری شود.

وی یادآور شد: ما گرفتار یک چرخه باطل بروکراسی هستیم و جز با رفع این معضل جهش تولید در خراسان‌جنوبی صورت نمی‌گیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 1423949
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.