به گزارش خبرنگار مهر، علی اربابی صبح سه شنبه در نشست خبری با اشاره به اینکه استحقاق‌سنجی بیمه‌شدگان به صورت الکترونیک در حال حاضر یک تکلیف قانونی است، اظهار کرد: این موضوع را از ابتدای اردیبهشت‌ماه در همه شهرهای استان اجرا می‌کنیم.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: تلاش ما بر این است که تا اوایل تیرماه بحث استحقاق سنجی الکترونیکی بیمه‌شدگان به صورت کامل در مراکز سرپایی، بستری، خصوصی و دولتی خراسان‌جنوبی انجام شود.

اربابی ادامه‌داد: با اجرای این برنامه ضرورت استفاده از دفترچه‌های درمانی کمتر و در نهایت به سمت حذف آن حرکت می‌کنیم.

ساختارهای دیجیتالی شفافیت در عملکرد را افزایش می‌دهد

وی با اشاره به اینکه ساختارهای دیجیتالی شفافیت در عملکرد را افزایش می‌دهد، افزود: با توجه به اینکه دفترچه‌های درمانی بین بیمار، پزشک و متصدی داروخانه دست به دست می‌شود در شرایط فعلی احتمال آلودگی آن زیاد است و حذف این دفترچه‌ها به افزایش سلامت مردم کمک می‌کند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان‌جنوبی گفت: با اجرای کامل این طرح تنها با ارائه یک کد ملی امکان تشخیص استحقاق فرد از خدمات بیمه‌ای سازمان مشخص می‌شود.

اربابی اظهار کرد: در راستای کاهش ترددهای مردم تمام دفترچه‌های بیمه سلامت که تاریخ اعتبار آن از اسفندماه به اتمام رسیده تا ۳۱ خردادماه تمدید شده محسوب می‌شود.

وی با اشاره به خدمات بیمه سلامت به بیماران کرونایی بیان‌کرد: هر فردی که تست کرونای او مثبت تشخیص داده شده و از هیچ نوع خدمات بیمه‌ای برخوردار نباشد، تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرد تا از این نظر مشکلی نداشته باشد.

خدمات مربوط به تشخیص و درمان کرونا در تعهد بیمه سلامت قرار دارد

مدیرکل بیمه سلامت خراسان‌جنوبی گفت: در مورد افراد مبتلا به کرونا و همچنین در مورد افراد مشکوک نیز خدمات مربوط به تشخیص و درمان مورد تعهد بیمه سلامت قرار دارد و جای نگرانی نیست.

اربابی اظهار کرد: همچنین سقف تأیید داروها را از ۶ میلیون به ۸ میلیون افزایش داده‌ایم که افراد برای تأیید داروهای خود نیز نیاز به مراجعه حضوری نداشته باشند.

وی در زمینه پرداخت تعهدات بیمه سلامت خراسان جنوبی‌گفت: کل بدهی سال ۹۷ مراکز درمانی بخش خصوصی پرداخت شده و بدهی‌های سال ۹۸ داروخانه‌های بخش خصوصی نیز تا پایان آذرماه پرداخت شده است.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان‌جنوبی اظهار کرد: همچنین بدهی سال ۹۸ بیمارستان‌های خصوصی و بیمارستان‌های دولتی غیر دانشگاهی در بخش بستری نیز تا آبان‌ماه پرداخت شده است.

تعهدات به پزشکان بخش خصوصی تا مهرماه ۹۸ پرداخت شده است

اربابی با اشاره به اینکه بدهی‌های پاراکلینیکی و پزشکان بخش خصوصی نیز تا مهرماه پرداخت شده است، بیان‌کرد: در بخش مراکز درمانی دولتی دانشگاهی در سطح یک نیز تعهدات تا پایان شهریور ۹۸ به صورت قطعی پرداخت شده و در مورد نیمه دوم سال ۹۸ نیز تا پایان اسفندماه به صورت علی‌الحساب ۸۰ درصد تعهد پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه به طور کلی در بخش مراکز درمان دولتی دانشگاهی از ۳۰ میلیارد تومان بدهی سال ۹۷ حدود ۲۴ میلیارد تومان پرداخت شده، گفت: برای سال ۹۸ نیز تعهدات تا پایان شهریور به صورت قطعی و تا پایان دی ماه به صورت علی‌الحساب ۷۰ درصد پرداخت شده است.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان‌جنوبی یادآور شد: از ابتدای شیوع کرونا بیمه سلامت، ۶۰ میلیارد تومان از تعهدات خود به مراکز درمانی خراسان‌جنوبی را پرداخت کرده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1420448
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.