به گزارش خبرنگار مهر؛ محمد صادق معتمدیان در جمع رسانه‌های گروهی استان با اشاره به ملاقات هفته گذشته با سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: در این دیدار، گزارشی از وضعیت بهداشت و درمان استان ارائه شد و وزیر بهداشت از زحمات همه اعضای ستاد استانی کرونا در استان قدردانی کرد.

وی بیان کرد: وزیر بهداشت، خراسان جنوبی را جز استان‌هایی برشمردند که با هم افزاییِ دستگاه‌های اجرایی، در مدیریت بیماری کرونا موفق عمل کرده است.

معتمدیان اضافه کرد: در پی درخواست‌هایی که به وزیر بهداشت ارائه کردیم، دستورات خوبی صادر شد و به زودی یک دستگاه سی تی اسکن به شهرستان طبس اختصاص خواهد یافت.

وی ادامه داد: بیمارستان ایرانمهر نیز که یکی از بزرگترین مراکز درمان بیماران سرطانی در شرق کشور است و با کمک خیّرین راه اندازی شده، نیاز به دستگاه کمیاب و گران‌قیمت «شتاب دهنده خطی» داشت که با دستور وزیر بهداشت این دستگاه در اختیار استان و بیمارستان ایرانمهر قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: همچنین طی چند ماه آینده، دستگاه ام. آر. آی مورد نیاز شهرستان‌های قاین، فردوس و طبس نیز تأمین می‌شود که مجموع این موارد در شرایط دشوار کنونی، کمک شایانی در راستای توسعه و تجهیز مراکز بهداشتی و درمانی استان است.

به گفته وی تجهیزات مورد نیاز بیمارستان‌های استان به زودی توسط هیئت امنای ارزی وزارت بهداشت تأمین و تحویل استان خواهد شد.

استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: در دولت یازدهم و دوازدهم، توجه ویژه‌ای به حوزه بهداشت و درمان استان شد و در بخش تعداد تخت‌های ویژه، علیرغم اینکه استاندارد جهانی ۷ الی ۸ تخت می‌باشد، این عدد در استان به ۱۰.۵ رسید.

وی بیان کرد: تعداد تخت‌های معمولی نیز از ۹۰۰ به هزار و ۶۰۰ تخت افزایش پیدا کرد و از ۸ بیمارستان به ۱۴ بیمارستان رسیدیم.

معتمدیان اظهار داشت: این در شرایطی است که مبنای توزیع امکانات و تجهیزات بر اساس شاخص جمعیتی است، اما با توجه به توجیهات و پیگیری‌های صورت گرفته، دولت نگاه ویژه‌ای به استان خراسان جنوبی داشته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1419063
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.