سرهنگ علیرضا عباسی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این دسته از افراد شاید خودرو را از استان دیگر خریداری کرده و هنوز تعویض پلاک نکرده‌اند.  

وی گفت: بیشتر پلاک‌های غیربومی که در خراسان جنوبی تردد می‌کنند ساکن همین استان هستند و پلیس هم مدارک احراز سکونت رانندگان این پلاک‌ها را بررسی می‌کند.

رییس پلیس راهور خراسان جنوبی افزود: بیشتر شهروندان طبسی هم با توجه به اینکه زمانی این شهرستان زیرمجموعه استان یزد بوده هنوز هم پلاک یزد را نصب داشته و تعویض پلاک نکرده‌اند.  

وی با بیان اینکه آمار دقیقی از پلاک‌های غیربومی در استان نمی‌توان ارایه کرد اظهار داشت: برخی پلاک‌های غیربومی نیز افرادی هستند که در این استان شاغل بوده که بیشتر نظامیان و کارمندان را شامل می‌شوند.  

وی با اشاره به ترددهای زیاد بین خراسان جنوبی و استان‌های همجوار اضافه کرد: بیشتر خودروها پلاک غیر بومی دارند اما راننده بومی هست در این شرایط مدارک احراز سکونت ارایه شده و جای نگرانی در این خصوص وجود دارند.  

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه هنوز هم پلیس نظارت کامل بر تردد غیربومی‌ها دارد  یادآور شد: چنانچه خودرویی غیربومی بوده و مدارکی دال بر سکونت در خراسان جنوبی نداشته باشد حتما اعمال قانون خواهد شد.  

وی همچنین گفت: از ابتدای طرح فاصله گذاری اجتماعی تاکنون ۲۵ خودرو اعمال قانون شدند که مسافر بوده و در حوزه درون شهری خراسان جنوبی با پلاک غیربومی تردد داشتند.   

سرهنگ عباسی با بیان اینکه تعداد اندکی از پلاک‌های غیربومی مسافران استان‌های دیگر هستند که در خراسان جنوبی تردد دارند افزود: این رقم نسبت به حدود ۱۵۰ هزار خودورها که در شهرهای خراسان جنوبی تردد می‌کنند ناچیز است.  

 وی با بیان اینکه تا ۳۱ فروردین همچنان از ورود خودروهای غیر بومی به داخل شهرها خودداری می‌شود تصریح کرد: بیشتر خودروهای اعمال قانون شده از استان‌های غربی به خراسان جنوبی سفر کرده بودند و در زمان اجرای فاصله گذاری اجتماعی به شهرهای خود بازنگشته‌اند.

طرح تقویت فاصله گذاری اجتماعی به منظور کاهش تماس‌ها و کنترل زنجیره انتقال ویروس کرونا از بامداد جمعه هشتم فروردین همزمان با سراسر کشور در استان خراسان جنوبی اجرا شد که با مصوبه ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا تا ۳۱ فروردین ادامه دارد.

پیش از اعمال محدودیت‌های تردد در سطح کشور، بنا به تدبیر استاندار و تصمیمات ستاد استانی مدیریت کرونا در خراسان جنوبی ۹ گلوگاه کنترل مراقبتی و بهداشتی در محورهای مواصلاتی استان تعیین شده بود.

براساس طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در لایه اول و ۱۱ محور مواصلاتی استان و در لایه دوم و ۱۳ محور بین شهری داخل استان، کنترل‌های لازم با هدف مصونیت مردم در برابر خطر انتشار و انتقال ویروس کرونا انجام می‌شود.

همچنین صنوف غیرضروری از اوایل فروردین ماه تعطیل شدند و ادارات استان با دو سوم کارکنان خدمات‌رسانی کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.