حسین فرزانه پور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اگر به شایستگی‌های داخلی عوامل موثر در جهش تولید توجه و به آن بها داده شود جهش تولید آسان‌تر محقق می‌شود، توجه به تخصص نیروی انسانی در جنبه‌های اقتصادی برای بکارگیری افراد، مهم است.

وی یادآور شد: تقویت اعتماد، همدلی، قانون‌مداری و جلوگیری از تنش‌های اجتماعی که از عوامل سرمایه اجتماعی هستند به تقویت جهش تولید در همه حوزه‌ها کمک می‌کنند.

عضو هیات علمی دانشگاه بیرجند گفت: همه عوامل واگرا در جامعه باید رفع شود و همدلی بین مردم و کارگزاران هم تقویت شود، در حال حاضر بین مسوولان و مردم شکاف‌هایی وجود دارد که باید رفع شود آن وقت جهش تولید محقق می‌شود.

فرزانه پور گفت: در روند جهش تولید بحث‌های اجتماعی مهم تر است، تولید به مثابه یک امر چند عاملی است و اوضاع انسانی و اجتماعی مهم‌تر از بقیه ابعاد است.

وی افزود: تنش‌ها و شکاف‌های اجتماعی باید رفع شود و مردم هم احساس کنند که اگر دردی وجود دارد دردی مشترک بین آنها و مدیران است و ‌تبعیض‌های اقتصادی در جامعه رفع شود و تخصیص منابع به شکل صحیح  توزیع شود که همه اینها به بحث جهش تولید کمک می‌کند.

عضو هیات علمی دانشگاه بیرجند اظهار داشت: در بحث اقتصادی باید به ظرفیت های داخلی به غیر از نفت توجه شود چون کشور دارای منابع بسیار زیادی است که اگر به درستی فرآوری شود موجب جهش تولید و تقویت استقلال اقتصادی کشور می‌شود.

وی یادآور شد: از نفت باید به عنوان یک ذخیره تنها برای روز مبادا از آن استفاده کرد و از ظرفیت های بزرگی مثل معادن و محصولات کشاورزی استفاده کنیم و نفت را با تکنولوژی به کالای سرمایه‌ای تبدیل کرده که نقطه قوت اقتصاد ما باشد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت آغاز سال ۱۳۹۹، سال جدید را «جهش تولید» نامگذاری و خطاب به دست‌اندرکاران تأکید کردند: جوری عمل کنید که با جهش تولید، تغییری محسوس در زندگی مردم به‌وجود آید.

ایشان افزودند: البته لازمه تحقق این هدف برنامه‌ریزی است و بخش‌های مختلف مانند سازمان برنامه، مجلس و مرکز تحقیقات آن، قوه‌ قضائیه، مجموعه‌های دانش‌بنیان و گروههای پرشمار جوان، مبتکر و فعال باید در این برنامه‌ریزی‌ها شرکت کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.