به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، محمد دهقانی فیروزآبادی گفت: ۲ هفته پیش رو می‌تواند فرصت خوبی برای شکستن زنجیره انتقال ویروس کرونا باشد. 

وی تاکید کرد: با ماندن در خانه و رعایت نکات بهداشتی در همین ایام تعطیلات نوروزی، می‌توانیم زنجیره انتقال ویروس را متوقف کنیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: کماکان از مردم عزیز استان خواهش می‌کنیم موضوع کرونا را جدی بگیرند و توصیه‌های بهداشتی را رعایت کنند.

وی تعطیلی برخی مراکز تجاری و پاساژها را در کاهش تردد مردم مؤثر خواند و گفت: واحدهای تجاری که به عرضه اقلام غیرضروری می پردازند، چنانچه در جهت حفظ سلامت مردم، فعالیت خود را تعطیل کنند، در قطع این زنجیره نقش مهمی خواهند داشت.

دهقانی خریدهای اینترنتی و غیرحضوری را انتخاب مناسبی برای شرایط موجود برشمرد و اظهار داشت: مراکز تجاری و واحدهای تولیدی زیادی به فروش اینترنتی اقلام و کالاهای خود می‌پردازند و با تخفیف‌های ویژه‌ای که لحاظ کرده‌اند، شرایط خوبی برای مردم فراهم کرده‌اند.

بنابر اعلام اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی، جا به جایی مسافران به خارج از استان از ابتدای اسفند تا ۲۷ اسفند سال گذشته ۵۴ درصد کاهش و میزان جا به جایی مسافران وارد به استان در این مدت ۴۸ درصد کاهش داشته است.

موارد مثبت کرونا در خراسان جنوبی تاکنون ۱۶۳ نفر و جان باختگان بر اثر این بیماری ۱۵ تن اعلام شده است.

تاکنون ۱۰ شهرستان از ۱۱ شهرستان استان خراسان جنوبی درگیر با کرونا شدند و شهرستان‌های بیرجند، طبس، زیرکوه، قاینات و فردوس بیشترین میزان ابتلا را دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.