محمد دهقانی فیروزآبادی شامگاه جمعه درباره آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ۱۵ مورد مثبت جدید تا ساعت ۱۲ ظهر امروز به تعداد بیماران مبتلا به ویروس کرونا در استان افزوده شد.

وی افزود: متاسفانه امروز از مبتلایان به کرونا در استان یک نفر فوت کرد که خانمی ۴۲ ساله با سابقه دیابت بود و جمع فوتی‌ها به ۱۵ نفر افزایش پیدا کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: از این تعداد ۷ نفر شهرستان بیرجند، ۷ نفر شهرستان طبس و یک فوتی مربوط به شهرستان قاینات است.

وی بیان کرد: از مجموع ۵۱۲ تست کرونا که تاکنون انجام شده، پاسخ ۳۴۹ مورد منفی و ۱۶۳ مورد مثبت بوده است.

دهقانی فیروزآبادی گفت: از موارد مثبت کرونا در خراسان جنوبی تاکنون ۵۸ نفر شهرستان بیرجند، ۳۱ نفر شهرستان طبس، ۲۲ نفر شهرستان قاینات، ۲۱ نفر شهرستان زیرکوه، ۱۴ نفر شهرستان فردوس، پنج نفر شهرستان سرایان، پنج نفر شهرستان بشرویه، چهار نفر شهرستان درمیان، ۲ نفر شهرستان سربیشه و یک مورد مربوط به شهرستان نهبندان بوده است.

وی درباره طرح غربالگری سلامت که در حال اجراست، گفت: تاکنون ۱۵۲ هزار و ۳۸۹ خانوار در استان غربالگری سلامت شدند که این آمار ۶۲ درصد جمعیت خراسان جنوبی را شامل می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار داشت: از این تعداد یک هزار و ۲۶۹ مورد غربال مثبت داشتند که در پیگیری‌ها ۷۷۷ مورد هیچ مشکلی نداشتند، ۴۲۸ مورد به استراحت در منزل توصیه شدند، ۶۱ نفر به بیمارستان و مراکز درمانی ارجاع و سه مورد درمان سرپایی شدند.

وی افزود: از طریق سامانه خوداظهاری هم ۳۹ هزار و ۷۰۰ نفر پرسشنامه را پر کردند که بررسی می‌شود.

وی درخصوص برخی ماسک‌های ارایه شده در داروخانه‌های استان و نظارت بر توزیع آنها گفت: یک مورد ماسک غیراستاندارد و بدون مجوز در داروخانه‌های استان توزیع شده بود که بلافاصله معاونت غذا و دارو اقدام کرد و نظارت‌ها همچنان ادامه دارد و با افراد خاطی برخورد خواهد شد.

دهقانی فیروزآبادی از ورود محموله ماسک جدید به استان خبر داد و افزود: این اقلام به زودی بین داروخانه‌ها توزیع خواهد شد و ماسک اقشار نیازمند هم در این محموله در نظر گرفته شده است.

وی همچنین گفت: دید و بازدید انتظاری است که بزرگان بخصوص والدین دارند اما باید بدانیم که افراد مسن در خطر بیشتری هستند و ممکن است برای ما اتفاقی نیفتد اما احتمال انتقال ویروس به این افراد بیشتر است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار داشت: همه باید این شرایط را درک کنند، عید امسال را باید رعایت کنیم و دید و بازدیدها به صورت غیرحضوری انجام شود تا بتوانیم با همدلی و همکاری مردم، زنجیره انتقال ویروس را قطع کنیم.

موارد مثبت کرونا در خراسان جنوبی تا دیروز (پنجشنبه) ۱۴۸ نفر بود.

ویروس کرونا که ماه دسامبر گذشته از چین شیوع یافت، تاکنون به بیش از ۱۶۰ کشور دنیا سرایت و ۳۱ استان ایران را درگیر کرده است.

تاکنون ۱۰ شهرستان از ۱۱ شهرستان استان خراسان جنوبی درگیر با کرونا شدند و شهرستان‌های بیرجند، طبس، زیرکوه، قاینات و فردوس بیشترین میزان ابتلا را دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.