احمد صالحی‌آرا روز چهارشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ضمن تبریک ایام دهه فجر افزود: همه آثار پدافند هوایی یا جنگی را همان لحظه می‌بینند ولی آثار اجرایی نشدن پدافند فرهنگی وقتی نمایان می‌شود که جامعه دچار آسیب‌های زیادی شده است.

وی ادامه داد: این موضوع رسالت و مسوولیت دانشگاهی که به دنبال حل مساله در سطح جامعه است را چندین برابر می‌کند.

سرپرست مرکز امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: دانشگاه آزاد با رویکرد جدیدی که به لطف رهنمودهای مقام معظم رهبری دارد به دنبال این است که در تحولات فرهنگی و اجتماعی تاثیرگذاری مثمر ثمری ایجاد کند.

وی با اشاره به اینکه مجموعه دانشگاه آزاد ۳۰۵ شهید تقدیم نظامی اسلامی کرده‌ است تصریح کرد: از این تعداد ۶۴ شهید جزو مدافعان حرم هستند که به اذعان ستاد مشترک نیروهای مسلح، از مجموع شهدای مدافع حرم کشور ۱۳ درصد مربوط به این دانشگاه است.

وی ادامه داد: این نشان می‌دهد که رشد رویش فرهنگی و فکری مدنظر مقام معظم رهبری در جوانان شکل گرفته است اما این منافاتی با حرکت‌های جهادی ندارد.

صالحی‌آرا با اشاره به بیانات رهبر کبیر انقلاب مبنی بر اینکه «اگر دانشگاه‌ها اصلاح شود کشور اصلاح خواهد شد» بیان کرد: امید است با انجام خدمات و اقدامات به موقع بتوانیم محیط سالم و امن از نظر اخلاقی و فکری را در فضای دانشگاه به وجود بیاوریم.

وی عنوان کرد: در این خصوص قرارگاه جهادی در دانشگاه آزاد اسلامی تشکیل شده که این حرکت موجب تحول بسیار خوب روحی و اجتماعی در سراسر کشور شده است.

سرپرست مرکز امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد با تاکید بر اینکه خطی مشی ما در قرارگاه جهادی تنها رفع بحران‌های طبیعی نیست گفت: این قرارگاه به منظور کمک به هموطنان در بحران‌های طبیعی و رفع محرومیت‌زدایی با استفاده از طرح‌های دانش بنیان در سطح کشور فعالیت دارد.‌

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.